Freemium pricing

Freemium pricing este o practica prin care un furnizor de bunuri si/sau servicii ofera un pachet de bunuri si/sau servicii de baza gratuit urmand sa taxeze produsele sau serviciile premium. Asa este cazul Ziarului Financiar care ofera gratuit articole generale si taxeaza accesul la continutul premium.

Modelul acesta se aplica cu success pe Internet si are ca scop largirea bazei de clienti .

Politica “freemium” se poate aplica si in alte variante , printre care:

• se permite clientului utilizarea gratuita a serviciului pentru un anumit timp, dupa care se taxeaza continuarea utilizarii acestuia. In Romania, se intalneste frecvent la serviciile bancare – multe banci ofera scutiri de la orice comision in primele luni sau in primul an de functionare.

• anumite categorii de clienti au acces gratuit -de ex. persoanele fizice in timp ce altele sunt taxate (persoanele juridice)

• se poate utiliza serviciul pentru un volum limitat – de exemplu la un serviciu online prin care se converteste un fisier word in pdf se poate limita numarul de pagini.

Beneficiile acestei practici sunt extinderea bazei de clienti din care o parte vor fi convertiti in client platitori pentru servicii aditionale.

Ca dezavantaje se pot mentiona : costurile fixe care trebuie acoperite din vanzarile efectuate precum si faptul ca avand acces gratuit la anumite bunuri sau servicii clientii pot dobandi perceptia ca podusele sau serviciile aditionale nu ar trebui sa valorize prea mult.

 

Articole similare

Comentariul tau aici