Obtinerea/revocarea dreptului de utilizarea a serviciului “Depunere declaratii online”

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Obtinerea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”

In vederea obtinerii dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line” contribuabilii trebuie sa depuna cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat – formular 150.

Cererea se obtine prin inregistrarea certificatului digital calificat (obtinut de la un furnizor acreditat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, conform listei publicate pe site-ul www.mcsi.ro) pe portalul ANAF in modulul “Declaratii electronice” la sectiunea “Inregistrare certificate calificate”.

Dupa completarea datelor cerute in aceasta sectiune va aparea pe ecran formularul 150 gata completat.

De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:

– documentul de identitate al titularului certificatului digital calificat;

– documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau

– imputernicirea, autentificata de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului digital calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, dupa caz.

Copiile impreuna cu imputernicirea in original se vor anexa la formularul 150.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”

  • In situatia in care cererea se depune chiar de catre titularul certificatului digital calificat, se va folosi procedura on-line, modulul “Revocare online – formulare 151” din pagina “Declaratii electronice” si se va completa Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line” – formular 151.
  • In cazul in care revocarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line” se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, se va completa Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line.

Aceasta se depune in format hartie, semnata, de catre contribuabil, conform legii, la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului. De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:

– documentul de identitate al persoanei care solicita revocarea certificatului digital;

– documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”.

Copiile impreuna cu imputernicirea in original se vor anexa la formularul 151.

Articole similare