Se apropie sfarsitul de an – momentul sa faci inventarul tertilor

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania , in cadrul programului de informare pentru contabili.

Scopul inventarierii patrimoniului este reconcilierea la finalul unei perioade semnificative (asa cum este sfarsitul de an) a situatiei faptice cu cea scriptica astfel incat cifrele reflectate in bilant ca si creante sau datorii sa corespunda cu realitatea.

Bineinteles ca inventarierea tertilor se poate face de mai multe ori pe an (chiar este recomandat acest lucru) fiindca in acest mod se pot identifica eventuale facturi neinregistrate (pierdute), clientii care nu au platit anumite facturi fiindca nu le-au primit si alte situatii de acest tip.

Diferitele probleme legate de reconcilierea tertilor pot sa apara indiferent de numarul de parteneri cu care lucrezi. Din acest motiv, unele companii au dezvoltat prin documente interne  modalitati de reconciliere a acestora la finalul fiecarei perioade.

Aplicatia CIEL V7 Gestiune comerciala pune la dispozitia utilizatorilor mai multe rapoarte prin care se poate face acest lucru.

Mai jos o lista cu rapoartele care pot fi generate din aplicatia CIEL V7 Gestiune comerciala:

·         Facturi nesoldate

·         Depasiri scadente

·         Incasari/plati scadente

·         Facturi restante clienti

·         Facturi restante furnizori

·         Confirmare de sold

1

Iata un model de raport  pentru Lista facturi restante furnizori:

2

Un alt raport util este fisa de partener :

3

4

Inventarierea tertilor este utila:

·         In eventualitatea constituirii de provizioane pentru creantele neincasate;

·         Pentru imbunatatirea cash-flow-ului , in cazul in care reconcilierea soldurilor duce la incasarea facturilor mai vechi;

De regula, reconcilierea anuala a soldurilor este cel mai greu de efectuat. Urmatoarele reconcilieri se efectueaza mai usor fiindca presupun doar actualizarea soldului pornind de la datele aferente sfarsitului de an.

Utilizand aplicatia CIEL V7 Gestiune comerciala inventarierea tertilor se transforma dintr-o activitate complicata si consumatoare de timp in una simpla si rapida. Tot ce trebuie sa faci este sa ai evidenta contabila la zi si apoi sa rulezi rapoartele din aplicatie.

S-ar putea sa te intereseze si :

·         Avantajele gestiunii partenerilor cu aplicatia CIEL

·         Gestionarea trezoreriei o problema ? Un ajutor de la CIEL 

·         Corectiile in contabilitate

logo_patrat

 

Articole similare

Comentariul tau aici