Sediile secundare- declararea fiscala si obligatiile fiscale

Baza legala : Legea 571/2003 privind Codul Fiscal cu completarile si modificari ulterioare;HG 1397/2010; Legea 252/2003;Legea 273/2006 cu modificari ulterioare; OG92/2003

Declararea de sedii secundare la agentia Nationala de Administrare fiscala presupune completarea formularului 060 „Declaratie de inregistrare fiscala/declaratie de mentiuni pentru sediile secundare” pus la dispozitie gratuit de organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.

Declaratia de inregistrare fiscala :

 se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior;

  • va cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, categoriile de obligatii de plata datorate potrivit Codului fiscal, datele privind sediile secundare, datele de identificare ale imputernicitului, datele privind sediile secundare, datele privind situatia juridica a contribuabilului, precum si alte informatii necesare administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat;
  • contribuabilii au obligatia (cf. art. 74 alin. 1 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala) de a declara la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare inregistrata la Registrul Comertului;
  •  contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate (art. 74 alin.2 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala);
  • ca urmare a depunerii formularului 060, Administratia Finantelor Publice la care este arondat punctul de lucru cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe punct de lucru, diferit de cel al firmei mama.

 

Alte aspecte privind obligatiile legate de sediile secundare :

  •  potrivit art. 5 din Legea 252/2003 privind registrul unic de control, fiecare sediu secundar pentru care nu s-au eliberat avize sau autorizatii si /sau acorduri de functionare are obligatia detinerii unui registru unic de control;
  • conform Legii 273/2006 , art. 32, alin.7 privind finantele publice locale, orice persoana care constituie o alta entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acestei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou infiintate;
  • plata impozitului pe salarii pentru sediile secundare se va realiza de catre societatea mama printr-un ordin distinct pentru fiecare sediu secundar cu specificatia ca la codul de identificare fiscala al beneficiarului se inscrie codul fiscal al sediului secundar;
  • platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare sediu secundar care intra sub incidenta prevederilor Legii 273/2006 , art. 32, alin.7 mentionate mai sus;
  •  impozitul pe venitul din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a „declaratiei privind obligaiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” la sectiunea F privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, formular care se va depune la Agentia Nationala de Administrare Fiscala unde este arondata pentru administrare fiscala firma mama.

 

Autorul articolului : Sergiu Cobirzan, expert contabil si auditor financiar

Click aici pentru profilul de Linkedin al autorului.

Articole similare

Comentariul tau aici