Spatiul Privat Virtual – intrebari si raspunsuri ANAF

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    In data de 05.05.2017, pe pagina de Facebook a ANAF-ului s-a desfasurat o sesiune de intrebari si raspunsuri cu privire la “Spatiul Privat Virtual”. Iata cateva dintre intrebarile contribuabililor si raspunsurile date de specialistii ANAF:

    a.) Intrebare contribuabil“Buna ziua. Pe adresa de email trecuta in declaratia C800 in momentul in care Anaf emite un act pentru firma respectiva in spatiul virtual se va trimite pe email o atentionare unde se precizeaza ca s-a emis un act pentru firma?”

    a.) Raspuns ANAF: “Atentionarea că “s-a emis un act pentru firma” se primeşte în situaţia în care în Cererea de înregistrare ca utilizator SPV, aţi optat pentru primirea de atenţionări prin poşta electronică.”

    b.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua, detin certificat digital pentru mai multe societati, am parcurs toate etapele, respectiv completarea si depunerea, fara erori, a formularului C800, pentru fiecare societate in parte, am primit raspuns pe email ca solicitarea de acces la serviciile sistemului informatic MFP-ANAF a fost aprobata, insa nu pot consulta dosarul fiscal. Mesajul este “acces interzis”. Contul pentru SPV l-am creat si folosit pentru mine, pe CNP, de foarte mult timp si este functional si acum dar doar pentru CNP. Va multumesc!”

    b.) Raspuns ANAF: “Buna ziua! Vă precizăm că începând cu 01.06.2017 serviciul “Dosar fiscal” nu mai este funcţional dar, funcţionalităţile aplicaţiei “Dosar fiscal” se regăsesc în SPV secţiunea ” Solicitări/ informaţii” şi pot fi accesate pentru societatea respectivă doar de utilizatorii care se autentifica cu un certificat calificat . In situatia in care va autentificati utilizand certificarul calificat şi vă apar erori puteţi sa transmiteti un e-mail cu mai multe detalii şi un Print Screen cu mesajul respectiv utilizand formularul de contact de la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/ , selectand la categoria solicitarii “Asistenta tehnica servicii informatice”.”

    c.) Intrebare contribuabil: Buna ziua. Dupa aprobarea inregistrarii in SPV mai pot solicita documente si direct la ANAF sau vor fi exclusiv online? Pot completa in C800 un alt numar de telefon sau mail decat cel aferent certificatului digital? Multumesc.

    c.) Raspuns ANAF: ” In cazul utilizării SPV nu se mai utilizează şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ-fiscal. Potrivit Ghidului de completare al cererii de aderare la SPV pentru posesorii de certificat digital calificat, care poate fi vizualizat pe site-ul ANAF (www.anaf.ro) secțiunea Spațiu privat virtual sau accesând link-ul https://static.anaf.ro/…/Instructiuni_SPV_PJ_03072017.pdf, câmpurile telefon mobil şi e-mail se vor completa astfel: Telefon mobil –se completeaza cu un numar de telefon dintr-o retea romaneasca de telefonie mobila. Pe acest numar de telefon este posibil sa primiti un cod de verificare. E-mail este un atribut al persoanei (CNP-ului, nu al certificatului) si se completeaza cu o adresa de poșta electronica functionala, pe care este posibil sa se primeasca atentionari de la MFP-ANAF. Deci pot fi înscrise în formularul 800 un număr de telefon și adresa de e-mail diferite de cele aferente certificatului digital.”

    d.) Intrebare contribuabil: “Bună ziua. Am testat SVP pe firma proprie și am constatat că nu primesc notificări pe e-mail în cazul mesajelor. Aș dori să implementez SVP pentru clienții mei, dar dacă nu se trimit notificări măcar, dacă nu și conținutul mesajului, pe e-mail-ul menționat în C800, atunci toate obligațiile cad în sarcina contabilului, această activitate fiind una de secretariat nu de servicii contabile.”

    d.) Raspuns ANAF: “Atentionarea că “s-a emis un act pentru firma” se primeşte doar în situaţia în care în Cererea de înregistrare ca utilizator SPV, aţi optat pentru pentru primirea de atenţionări prin poşta electronică.”

    e.) Intrebare contribuabil: “Bună ziua. Am cont în SVP. La logare, pe lângă user și parolă primesc un cod de 6 cifre care este valabil 300 secunde. În momentul în care introduc acel cod primit pe adresa de email declarată la înregistrare îmi da eroare. Nu recunoaște codul. Cum mă pot loga? Nu dețin certificat digital. Să fie aceasta problema? M-am înregistrat ca și persoană fizică pe CNP, nu juridică.”

    e.) Raspuns ANAF: “În mod normal ar trebui să aveţi acces dacă numărul respectiv este preluat corect. Pentru clarificare puteţi să transmiteți mai multe detalii şi cu un print screen utilizand formularul de contact de la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/, selectand la categoria solicitarii ” Asistenta tehnica servicii informatice”.”

    f.) Intrebare contribuabil: “Medic stomatolog cu cont in SPV care nu-si mai poate folosi accesul deoarece nu cunoaste exact parola, credentialele. Daca incearca sa-si faca un nou cont spune ca exista pe acel CNP cum poate sa-si anuleze vechiul cont ? La ghiseu se poate sa solicite stergerea vechiului cont de acces si accesul la un nou cont in SPV ? Sau se poate face si online? Vechiul cont a fost facut de vechea contabila care a plecat din tara si a omis predarea datelor necesare accesarii SPV.”

    f.) Raspuns ANAF: “In situatia in care ai uitat parola dar cunoasteti celelalte date de identificare puteti accesa urmatorul link https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/ in vederea schimbarii acesteia. De asemenea accesand acelasi link aveti posibilitatea de recuperare a credentialelor precum si posibilitatea de schimbare a adresei de e-mail.  De asemenea va comunicam ca in conformitate cu art.27, alin. 3 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 660/2017 În cazul persoanelor fizice înregistrate ca utilizator SPV numai prin împuternicit renunţarea la SPV se efectuează, după caz, de către:

    a) împuternicit prin completarea corespunzătoare a câmpurilor special destinate în aplicaţia informatică specifică oferită în SPV;

    b) persoana fizică prin completarea unei cereri pe care o prezintă organului fiscal în raza căruia are domiciliul fiscal.”

    Mai multe intrebari si raspunsuri pe aceasta tema pot fi gasite pe pagina de Facebook a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: