10 lucruri pe care producatorii de dulciuri nu ti le vor spune

Prezentam mai jos un articol publicat pe site-ul Marketwatch si care contine 10 aspecte mai putin stiute privind industria dulciurilor.

1.       Noi producem bani “dulci” indiferent de modul in care functioneaza economia

Apropierea Halloween-ului inseamna pentru producatorii americani o crestere semnificativa a vanzarilor. Asteptarile sunt ca un adult sa cheltuie in medie 24.64 $, in crestere cu 5% fata de 2013 si cu 30% fata de 2005.

In timpul perioadelor de recesiune consumatorii taie de regula cheltuielile cu vacantele, distractiile si chiar cu imbracamintea insa nu fac acelasi lucru cu dulciurile. Veniturile producatorilor de dulciuri au crescut anual cu 2.9% incepand cu 2009 si se asteapta ca anul acesta sa ajunga la nivelul de 7.9 miliarde de dolari.

2.       .S-ar putea sa platesti mai mult, insa sa nu obtii mai mult

Pretul bomboanelor, si in special al celor de ciocolata este in crestere. In iulie anul curent, doi dintre cei mai mari producatori de bomboane : Hershey si Mars au comunicat ca vor creste preturile produselor de ciocolata cu 8 si respectiv 7%.

Motivatia lor : cresterea costului de productie datorat in principal cresterii pretului materiilor prime -cacao si lapte.

3.       Consumul de bomboane este riscul numarul 1 de inecare in America

Bomboanele sunt cea mai comuna cauza de inecare cu alimente la copii sub 14 ani. Specialistii in pediatrie afirma ca bomboanele tari si rotunde sunt in mod particular periculoase fiindca pot bloca caile respiratorii ale copiilor.

4. Ciocolata este mai putin sanatoasa decat credeti…

Studiile cu privire la proprietatile curative ale ciocolatei incalzesc inimile iubitorilor de dulciuri iar industria este gata sa le impartaseasca.

Pe site-ul Hershey de exemplu este publicat un studiu prin care se arata ca, prin consumul de Hershey Extra Dark se reduce tensiunea. Un articol similar este publicat pe site-ul Nestle care arata ca prin consumul de ciocolata neagra se reduce nivelul de stres.

Aceste articole trezesc reactii in randul expertilor care afirma ca ciocolata nu inseamna “fructe si legume” si ca nu exista dovezi clare ca acestea aduc beneficii sanatatii. In plus, exista riscuri – principalul fiind caloriile in plus.

5… si “ bomboane sanatoase “ poate fi un oximoron

Cele mai dinamice sectoare de crestere ale industriei  sunt cateva arii “sanatoase” incluzand produsele fara zahar sau cu continut redus de zahar, trend care se apreciaza ca va continua pana in 2019. Dar pentru multi oameni, aceste produse nu ofera multe beneficii pentru sanatate. Desi, in general este mai bine ca bomboanele sa fie mai sarace in zahar,  aceste optiuni cu calorii mai putine incurajeaza anumiti consumatori sa manance bomboane , desi in mod normal nu ar face-o.

In plus, multe astfel de produse sunt intens procesate si contin aditivi – indulcitori artificiali si coloranti artificiali.

6. Pot interactiona cu medicamentele utlizate

Intr-o zi agitata, ciocolata adesea apare ca lucrul care ridica moralul celor deprimati. Dar pentru cei care sunt sub tratament cu antidepresive, recurgerea prea des la gustari cu ciocolata ridica riscuri serioase.

Autoritatea americana pentru alimente afirma ca utilizarea unor cantitati mari de ciocolata si utilizarea anumitor medicamente poate conduce la cresteri bruste ale tensiunii.

7. Taxele pe dulciuri nu incetinesc consumul

In ultimii ani, in America, in 17 state, dulciurile au fost taxate la o rata mai ridicata decat alte produse cum ar fi cele vegetale.

Potrivit studiilor in domeniu, ar trebui ca pretul dulciurilor sa creasca cu 20% pentru ca sa scada consumul cu doar  6.8%.

8. Se trimit locuri de munca peste hotare

In ultimii ani industria dulciurilor din SUA a pierdut mii de locuri de munca si se asteapta sa fie din ce in ce mai rau.Studiile arata ca aceasta industrie a fost in topul acelora in care s-au pierdut cele mai multe locuri de munca in SUA. Multe din aceste locuri de munca migreaza in exterior. Printre producatorii americani care si-au mutat productia in alte tari se numara Atkinson Candy and Co care si-a mutat productia in Guatemala si Jelly Belly Candy care si-a deschis o fabrica in Thailanda in 2007.Eric Atkinson, presedintele  Atkinson Candy, a spus ca pretul zaharului este principalul motiv pentru care a mutat productia in afara.

9. Ingredientele secrete : plumb si insecte

Multe persoane stiu ca bomboanele nu sunt bune pentru sanatatea lor datorita nivelului ridicat de zahar si calorii. Dar multi sunt surprinsi sa afle ce altceva se mai gaseste in bomboane.

Unul din cele mai periculoase ingredient este plumbul care apare in urme in ciocolata si alte bomboane.

Iubitorii de bomboane pot gasit de asemenea produse animale fapt care poate constitui o problema pentru vegetarieni. Cateodata, bomboanele rosii sau roz sunt colorate cu un produs rezultat din carcasele unor insecte – fapt care nu este evident fiindca pe etichete acest colorant este trecut ca si acid carminic.

Si anumite bomboane de mestecat contin gelatine care in anumite cazuri este format din parti macinate de animale cu ar fi pielea si cartilagiile.

10. Ce rol are  manipularea

Producatorii de bomboane nu sunt buni doar la a ne tenta cu gustul produselor. Ei se pricep si la a crea reclame atragatoare care sa ne determine sa cumparam produsele lor.

Studiile arata ca produsele plasate langa casierie , pe rafturi langa linia de iesire vand mult in mod particular ca si cumparaturi de impuls- iar bomboanele reprezinta 40% din acestea.

Companiile care produc bomboane platesc mult pentru plasarea lor acolo- loc care reprezinta metaforic potrivit celor din industrie “ cel mai scump bun imobiliar din tara “.

Articole similare