6 reguli simple privind casa si banca

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Pentru a-si putea derula activitatea, orice entitate trebuie sa faca incasari si plati. Aceasta inseamna sa ruleze numerar si sa faca tranzactii bancare. Nu este obligatoriu ca o entitate sa isi deschida cont bancar, dar exista constrangeri legate de mediul de business care o pot determina sa isi deschida un cont bancar.

Iata si cateva reguli simple, bine de stiut care reglementeaza trezoreria:

1.Atunci cand faci tranzactii in numerar – trebuie sa tii cont de plafoanele la incasari si plati reglementate de Legea 70/2015.

Daca lucrezi in sistemul Smart Bill, atunci cand operezi intrarile si iesirile de numerar, esti avertizat daca introduci o tranzactie care depaseste aceste plafoane.

2. Documentele legate de casierie cel mai des utilizate sunt chitanta si dispozitia de incasare/plata.

Documentele utilizate in contabilitate sunt reglementate de Legea 2634/2015.

Operarea tranzactiilor si generarea documentelor in Smart Bill se face in modulul de incasari si plati:

3. Toate tranzactiile cu numerar se reflecta in registrul de casa, care se tine pentru fiecare punct de lucru, daca exista mai multe si pentru fiecare valuta daca este necesar.

Pastrarea unor sume in valuta in casieria unitatii se poate dovedi necesara de exemplu atunci cand angajatii pleaca frecevent in delegatie in afara tarii si primesc avansuri in valuta, si de asemenea, la reintoarcerea din delegatie cand au de efectuat rambursari.

In Smart Bill poti introduce in registrul de casa incasari si plati din diferite surse, asa cum se poate vedea mai jos:

Se poate opta ca bonurile de casa sa fie inregistrate in registrul de casa pozitie ca pozitie sau cumulat ca raport Z.

4. Nu exista un plafon maxim pentru sumele pastrate in casieria unitatii.

In Smart Bill poti consulta oricand sumele disponibile in casieria unitatii, aplicatia fiind gazduita in cloud.

Din motive care tin de dorinta de reducere a riscului de frauda, unele entitati aleg sa depuna zilnic numerarul incasat la banca.

5. Introducerea extraselor de banca in contabilitate.

Aceasta activitate este una din cele mai intensive in munca pentru un contabil, fiindca presupune introducerea fiecarei tranzactii: incasari, plati, comisioare bancare, schimburi valutare, pozitie cu pozitie de pe extras.La firmele cu tranzactii numeroase extrasul de banca poate insuma pagini bune.

Daca utilizezi Smart Bill poti sa importi automat extrasul prin optiunea Importuri extrase si borderouri. Formatul de import este csv.

6. Platile, incasarile, transferurile si orice alte asemenea operatiuni care decurg din vanzari de bunuri si prestari de servicii intre rezidenti, indiferent de raportul juridic care le reglementeaza, se realizeaza numai în moneda nationala, cu exceptia anumitor operatiuni cum ar fi cele de comert exterior si prestari servicii externe.

Articole similare

One Thought to “6 reguli simple privind casa si banca”

  1. Radu

    Cum pot folosi registrul de casa de la Smartbill daca am mai multe puncte de lucru? Am un singur cont de smartbill pe firma si un singur registru de casa

Comentariul tau aici