Achizitie dobandita separat – reglementarile potrivit OMFP 1802/2014

În mod normal, prețul pe care o entitate îl plăteşte pentru a dobândi separat o imobilizare necorporală  va reflecta aşteptările privind probabilitatea ca beneficiile economice viitoare preconizate ale imobilizării să revină entității. În aceste situații entitatea preconizează o intrare de beneficii economice, chiar dacă  plasarea în timp a sumei generate de intrare este nesigură. Astfel, imobilizările necorporale dobândite separat îndeplinesc întotdeauna criteriul referitor la probabilitatea ca beneficiile economice viitoare preconizate atribuibile imobilizării să revină entității.

În plus, costul unei imobilizări necorporale dobândite separat poate fi în general evaluat în mod credibil. Acest lucru se întâmplă mai ales când contravaloarea achiziției ia forma numerarului sau a altor active monetare.

 Costul unei imobilizări necorporale dobândite separat este alcătuit din:

a) costul său de achiziție, inclusiv taxele vamale de import şi taxele de achiziție nerambursabile, după scăderea reducerilor şi rabaturilor comerciale; şi

b) orice cost direct atribuibil pregătirii activului pentru utilizarea prevăzută.

Exemple de costuri direct atribuibile sunt:

a) cheltuielile cu personalul determinate de aducerea activului la starea sa de funcționare;

b) onorariile profesionale care decurg direct din aducerea activului la condiția sa de funcționare;

c) costurile de testare a activului privind funcționarea sa în mod corespunzător.

Exemple de costuri care nu constituie o parte a costului imobilizării necorporale sunt:

a) costurile de introducere a unui nou produs sau serviciu (inclusiv costurile de publicitate  şi activități promoționale);

b) costurile de desfăşurare a unei activități într‐un loc nou sau cu o nouă clasă de clienți (inclusive costurile de instruire a personalului); şi

c) costurile administrative şi alte cheltuieli generale de regie.

Recunoaşterea costurilor în valoarea contabilă  a unei imobilizări necorporale încetează atunci când activul se află  în starea necesară  pentru a putea funcționa în maniera intenționată  de conducere.

Articole similare

Comentariul tau aici