Actualizarea unor acte administrative in vederea administrarii impozitului pe venit – comunicat ANAF

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    ANAF comunica printr-un comunicat de presa ca va fi actualizat continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit. Iata mai jos informatia completa din comunicat:

    “ANAF actualizează conținutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale în derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, în urma modificărilor legislative aduse titlului IV “Impozitul pe venit“ al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1/2016, precum și a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

    În ceea ce privește stabilirea sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual datorat, pentru acordarea de burse private, modificările legislative au vizat, în principal, posibilitatea direcționării acestei sume și de către persoanele fizice care realizează venituri din pensii. Totodată, prin Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, a fost modificat termenul de depunere a contestației împotriva actelor administrative fiscale (45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal).

    Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului și conținutului formularului 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”, utilizat de organul fiscal central competent pentru stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, în limita unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii.

    Pe baza documentelor prezentate de contribuabili (formular 230, contractul privind acordarea bursei private, documente care atestă plata bursei) şi a datelor din evidenţa fiscală, organul fiscal determină cheltuielile admise cu bursele private, în limita sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și/sau pensii, prin emiterea Deciziei privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, cod 14.13.02.13/b.

    Față de formularul utilizat în prezent, prin proiectul de act normativ, se propune actualizarea temeiului de drept și a termenului de depunere a contestaţiei, precum și introducerea în conținutul deciziei a informaţiilor privind modalitatea de plată a diferențelor rezultate ca urmare a modificării acesteia.”

    Sursa: ANAF

    Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

    Articole similare

    • Nu am gasit articole similare
  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Recent Posts

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: