Care sunt informatiile din contabilitate de care au nevoie antreprenorii si ce raspundere au acestia legat de organizarea contabilitatii?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT

In cazul societatilor comerciale, raspunderea privind organizarea si conducerea contabilitatii ii revine administratorului, conform Legii contabilitatii (L nr.82/1991).

Pe de alta parte, raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine, iar in cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România,  răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale.

Desi contabilitatea in sine implica multe aspecte tehnice (de la monografii contabile, la incadrari fiscale corecte), este important ca antreprenorii sa aiba acces la informatiile din contabilitatea lor.

Pentru cei care tin contabilitatea online in SmartBill Conta, exista in modulul ManagerConta o optiune,  de Raportari, care permite informarea rapida si completa a clientilor cu privire la rezultatele activitatii lor:

Astfel, se pot comunica automat catre clienti : statele de salarii, fluturasii, sumele de plata la buget, balanta, indicatori.

De asemenea exista o zona de comentarii unde se pot adauga informatii suplimentare:

In felul acesta clientii au acces automat si standardizat la informatiile din contabilitate, nu vor mai trebui sa fie trimise, separat, pe mail sau prin alte forme de comunicare.

Indicatorii furnizati din aplicatie sunt cei legati de veniturile si cheltuielile lunare, soldul pe casa si banca, clientii neincasati, furnizorii neplatiti, profitul cumulat dar si impozitele si contributiile.

Aplicatia prezinta in raport si detaliat informatiile, de exemplu, la venituri si cheltuieli lunare prezinta analiza defalcat pe elementele componente:

Sau in cazul sumelor de plata la bugete, la fel, se prezinta detaliat pe principalele componente:

Aplicatia mai genereaza si lista completa a clientilor si furnizorilor neincasati/neplatiti.

In felul acesta antreprenorii au acces la toate informatiile importante din contabilitate.

In ce priveste optiunea de sume de plata la buget, aplicatia trimite automat, sumele datorate pe fiecare luna/perioada, la buget, intr-un mod standardizat pentru toti clientii. Astfel, dispare posibilitatea de a trimite sume eronate, sau de a omite trimiterea unei anumite sume de plata.

Pe langa toate aceste informatii, antreprenorii mai pot solicita verificari periodice a situatiei fisei de rol. Aceasta se poate obtine usor, din SmartBill Conta, tot din modulul Manager conta, din sectiunea SPV -Fise rol.

Articole similare

Comentariul tau aici