Controlul intern – cadru legislativ

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • În întelesul prezentelor reglementări, controlul intern al entitătii vizează asigurarea:

    – conformitătii cu legislatia în vigoare;

    – aplicării deciziilor luate de conducerea entitătii;

    – bunei functionări a activitătii interne a entitătii;

    – fiabilitătii informatiilor financiare;

    – eficacitătii operatiunilor entitătii;

    – utilizării eficiente a resurselor;

    – prevenirii si controlul riscurilor de a nu se atinge obiectivele fixate etc

    Evaluarea controlului intern pleacă de la aspecte precum:

    – existenta de ghiduri si manuale de proceduri;

    – garantarea evolutiei sistemului de control intern;

    – asigurarea posibilitătii accesului la sistem pentru controlul extern;

    – asigurarea posibilitătii confruntării descrierii teoretice cu realitatea.

    În cadrul unui mediu informatizat, controlul intern pleacă de la aspect precum:

    – existenta unei strategii informatice formalizate, elaborate cu implicarea conducerii operationale;

    – implicarea conducerii si sensibilizarea sa fată de riscurile crescute sau generate de informatică;

    – alocarea de resurse care demonstrează capacitatea sistemului informatic de a-si atinge obiectivele;

    – recrutarea de personal cu un nivel de competentă adaptat tehnologiilor utilizate si existenta unui plan de formare continuă care trebuie să permită o actualizare a cunostintelor

    Controlul intern contabil si financiar vizează asigurarea:

    – conformitătii informatiilor contabile si financiare publicate, cu regulile aplicabile acestora;

    – aplicării instructiunilor elaborate de conducere în legătură cu aceste informatii;

    – protejării activelor;

    – prevenirii si detectării fraudelor si neregulilor contabile si financiare;

    – fiabilitătii informatiilor difuzate si utilizate la nivel intern în scop de control, în măsura în care ele contribuie la elaborarea de informatii contabile si financiare publicate;

    – fiabilitătii situatiilor financiare anuale publicate si a altor informatii communicate pietei

     

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: