Cum se poate mentine o relatie buna intre contabil si client ?

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.

    Pentru a raspunde la intrebarea prezentata in titlul articolului, consideram ca solutia unei bune relatii intre contabil si clientii sai este comunicarea permanenta.

    Dat fiind faptul ca vorbim despre servicii de contabilitate externalizate, unde contabilul nu este in permanenta la locul de desfasurare a activitatii, intalnirile intre cele doua parti contractuale (contabil/client) trebuie sa fie frecvente, astfel incat informatiile sa fie mereu actuale iar riscurile de aparitie a informatiilor eronate sa fie minime.

    Inca de la inceputul colaborarii cu clientul, contabilul trebuie sa ii explice acestuia care sunt obligatiile fiecarei parti precum si care sunt sarcinile ce trebuie efectuate in baza contractului de prestari servicii.

     

    Ce sarcini ar trebui sa indeplineasca contabilul?

    Iata care sunt principalele sarcini pe care un contabil trebuie sa le efectueze in baza contractului de prestari servicii, evident acestea pot sa difere de la un contract la altul:

    • ii ofera consultanta in ceea ce priveste activitatea financiar-contabila;
    • introduce la zi documentele societatii (facturi de achizitie/vanzare; extrase de banca; registru de casa; registru de banca; deconturi; etc);
    • intocmeste diverse rapoarte;
    • intocmeste si depune la termen declaratiile fiscale;
    • intocmeste si depune la termen situatiile financiare (bilantul);
    • ii comunica (la termen) clientului care sunt taxele, impozitele si contributiile datorate statului;
    • intocmeste contracte de munca si alte documente ce tin de salariati si ii inregistreaza in Registrul General de Evidenta a Salariatilor;
    • sunt prezenti atunci cand au loc controale din partea persoanelor calificate in acest sens (ANAF, ITM, etc);
    • intocmeste documentatia si se deplaseaza la Finante sau Registrul Comertului atunci cand apar eventuale modificari cu privire la societate (schimbare vector fiscal; inregistrarea ca platitor de TVA; schimbarea sediului social; inregistrarea unui punct de lucru; etc).

     

    Ce sarcini ar trebui sa indeplineasca clientul?

    Iata care sunt principalele sarcini pe care un client ar trebui sa le indeplineasca in relatia sa cu un contabil:

    • sa ii ofere contabilului toate informatiile initiale despre activitatea societatii;
    • sa il tina la curent cu activitatile care se desfasoara in entitate;
    • sa ii aduca la timp documentele financiar-contabile in timp util;
    • sa il anunte din timp atunci cand doreste sa efectueze anumite modificari cum ar fi: deschiderea unui sediu secundar, modificarea sediului social, angajarea unei persoane, etc.
    • atunci cand doreste sa faca anumite tranzactii pe care nu le cunoaste, sa il contacteze mai intai pe contabil;
    • efectueaza platile catre bugetul de stat, comunicate de contabil.

    In alta ordine de idei, pentru ca toate informatiile si documentele obtinute de la clientii tai sa fie in siguranta iar prelucrarea si calcularea datelor sa fie 100% sigura, CIEL Romania vine in ajutorul cu o “Solutie completa pentru contabili !”.

    Mai multe detalii despre solutia completa pentru contabili le poti regasi la urmatorul link:

    https://ciel.ro/LandingPage/Solutie-contabili/

    Utilizeaza solutia completa pentru contabili oferita de CIEL Romania pentru a tine pasul cu toate modificarile legislative si cu tehnologia, iar in acest fel si clientii tai vor fi la randul lor multumiti.


    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: