Cum verifici daca afacerea ta este afectata de sezonalitate?

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Fiindca in multe afaceri vara este o perioada cu vanzari mai reduse, iata mai jos o prezentare a catorva aspecte bine de stiut in cazul in care afacerea ta este afectata de o astfel de sezonalitate.

    Sezonalitatea este o tentinta recurenta si predictibila in evolutia activitatii unei afaceri, care apare de regula in cursul uni an.

    Aceasta tendinta poate fi utilizata pentru a previziona vanzarile si se incorporeaza in procesul anual de bugetare a activitatii.

    Orice analiza a activitatii si a rezultatelor trebuie sa tina cont de acest caracter sezonier.

    In plus, trebuie sa mai tii cont de urmatoarele:

    • costurile fixe, mentenantele, taxele, etc. se platesc pe tot parcursul anului, astfel ca trezoreria trebuie sa faca fata acestor iesiri de numerar indiferent daca perioada este una de crestere/stagnare sau chiar declin.
    • chiar daca la prima vedere pare o strategie nepotrivita, perioadele de scadere a activitatii sunt momentul propice alocarii de resurse pentru inceperea unor campanii de marketing in vederea stimularii vanzarilor, pentru pregatirea personalului, participarea la conferinte.
    • poti sa apelezi la credite pe termen scurt atunci cand temporar resursele iti sunt insuficiente.

    Daca utilizezi Smart Bill poti sa verifici foarte usor daca exista sezonalitate in afacerea ta, prin simpla privire asupra unor grafice din aplicatie.

    De exemplu, tocmai din cauza importntei acestei informatii, in Smart poti vizualiza raportul Vanzari chiar din prima pagina disponibila la deschiderea aplicatiei.

    Ce informatii afiseaza raportul?

    • Informatii despre vanzari in perioada selectata;

    Care este utilitatea?

    • Poti observa usor detalii relevante cum ar fi:

    – evolutia vanzarilor in timp;

    – care sunt cele mai bune si cele mai slabe perioade in vanzari;

    – care este valoarea medie pe zi a vanzarilor;

    De asemenea, din sectiunea rapoarte poti intra in Grafic facturi:

    Aici poti alege anul, daca vrei sa afiseze si incasarile sau proformele, peridicitatea dorita si modul de reprezentare grafica:

    Iata si un exemplu:

    De indata ce vei stii care sunt lunile cu cele mai slabe vanzari si cele mai bune, vei putea sa iti:

    • Planifici mai bine cash-flow-ul;
    • Stabilesti mai eficient planul de investitii;
    • Previzionezi mai bine perioada concediilor.


    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: