Decizia de reverificare -O 825/2016

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Ordinul nr. 825/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Decizie de reverificare” a fost publicat in MOF nr. 165/04.03.2016.

Prin acest ordin se aprobă formularul “Decizie de reverificare”.

1. Formularul “Decizie de reverificare” este actul administrativ care are ca obiect dispunerea reverificării unei anumite perioade, în baza art. 128 alin. (1) din Legea nr. 207/2015privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, de către conducătorul structurii de inspecţie fiscală, ca urmare a apariţiei unor date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data efectuării verificărilor, care influenţează rezultatele acestora.

2. Formularul se completează în situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 128 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în baza unor informaţii, documente sau alte înscrisuri obţinute ca urmare a unor controale inopinate/controale încrucişate desfăşurate la alţi contribuabili/plătitori ori comunicate organului fiscal de către organele de urmărire penală sau de alte autorităţi publice ori obţinute în orice mod de organele de inspecţie, de natură să modifice rezultatele inspecţiei fiscale anterioare.

3. Decizia de reverificare se comunică contribuabilului, cu respectarea prevederilor art. 122 alin. (2) – (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv înainte de începerea inspecţiei fiscale cu 30 de zile pentru marii contribuabili sau cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili/plătitori.

4. Decizia de reverificare este emisă de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor art. 128 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 şi cuprinde posibilitatea de a fi contestată.

 

Iata ce prevede decizia de reverificare:

“Pentru buna desfăşurare a inspecţiei fiscale, vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală, toate documentele contabile şi fiscale şi alte elemente justificative relevante pentru stabilirea situaţiei fiscale.

În măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic, precum şi aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora s-au întocmit.

Pe parcursul inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţă de specialitate şi/sau juridică.

Inspecţia fiscală se va desfăşura cu respectarea prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale altor reglementări legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului de control fiscal.

Menţionăm că aveţi posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.

Pentru informarea dumneavoastră, facem precizarea că drepturile şi obligaţiile contribuabilului/plătitorului pe perioada desfăşurării inspecţiei fiscale sunt reglementate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 713/2004 privind aprobarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor contribuabilului pe timpul desfăşurării inspecţiei fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 977 din 25 octombrie 2004.

Prezenta decizie de reverificare produce efecte de la data comunicării, potrivit legii.

În conformitate cu art. 268 şi 270 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentei decizii de reverificare se poate formula contestaţie, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.

Depunerea contestaţiei nu suspendă procedura de inspecţie fiscală.”

 

Articole similare