Documentatie necesara privind recuperarea sumelor de la FNUASS

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Potrivit OUG 158/2005, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca se suporta de catre angajator, din prima zi pana in a 5-a zi de incapacitate temporara de munca. Sumele reprezentand indemnizatii, care se platesc asiguratilor si care, se suporta din bugetul FNUASS, se retin de catre platitor din contributiile pentru concedii si indemnizatii datorate pentru luna respectiva.

Documentatie necesara:

Societatea trebuie sa achite indemnizatia de concediu a salariatului, urmand ca mai apoi sa-si recupereze sumele care depasesc obligatia lunara, din bugetul FNUASS.  Pentru recuperarea sumelor de la FNUASS privind concediile medicale, angajatorul trebuie sa depuna intr-o perioada de pana la 90 zile dosarul cu urmatoarele documente:

  • cerere tip (2 exemplare);
  • copie dupa declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Declaratia 112);
  • centralizator privind certificatele de concediu medical aferent lunii pentru care se solicita restituirea;
  • concediile medicale (certificatul roz) aferent lunii pentru care se solicita restituirea, semnata si stampilata de societate;
  • fisa sintetica pentru concedii si indemnizatii de la Administratia Fiscala – contul 439

Atentie! Certificatul de concediu medical (certificatul roz) trebuie prezentat platitorului pana cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul.

Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare