Elemente de distinctivitate in alegerea denumirii unei firme – termenul zilei

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    In vederea alegerii denumirii unei firme, ONRC mentioneaza cateva aspecte importante de care orice contribuabil trebuie sa tina cont, iata care sunt acestea:

    “Firma este numele sau, dupa caz, denumirea sub care un profesionist isi exercita comertul si sub care semneaza, iar in vederea rezervarii, firma este supusa unor operatiuni de verificare astfel incat sa indeplineasca, cumulativ, conditiile generale si speciale de legalitate, de disponibilitate si de distinctivitate fata de firmele inregistrate in registrul comertului sau rezervate in vederea inregistrarii.

    Firma trebuie sa fie scrisa cu caractere latine, in primul rand in limba romana, si sa nu produca confuzie cu alte firme sau denumiri inregistrate anterior, iar dreptul de folosinta exclusiva asupra firmei se dobandeste doar prin inscrierea acesteia in registrul comertului.

    O firma este disponibila, adica susceptibila de a fi apropriata de un profesionist, atunci cand nu apartine altui profesionist prin inregistrarea ei anterioara in registrul comertului.

    O firma este distinctiva atunci cand consta intr-o denumire care nu este necesara, generica sau uzuala si atunci cand nu este identica sau similara cu alte firme inregistrate anterior in registrul comertului.

    Distinctivitatea firmei se apreciaza atat din punctul de vedere al grafiei, cat si al topicii cuvintelor care formeaza denumirea. Nu reprezinta elemente de distinctivitate:

    • articularea cuvintelor;
    • inversarea ordinii cuvintelor care au intrat in componenta unei firme inregistrate sau rezervate;
    • dublarea uneia sau mai multora dintre literele ori cifrele care au intrat in componenta unei firme inregistrate sau rezervate;
    • adaugarea sau eliminarea adverbelor, prepozitiilor, conjunctiilor, numerelor, semnelor de punctuatie si a altor particularitati similare, avand o semnificatie vaga, precum si a abrevierilor care nu sunt de natura sa schimbe intelesul denumirii;
    • utilizarea unor cuvinte diferite din punct de vedere semantic, dar identice fonetic;
    • folosirea unor prescurtari ale cuvintelor care intra in componenta unei firme inregistrate sau rezervate;
    • utilizarea simbolurilor echivalente literelor si cuvintelor, de exemplu, @, #, % etc.;
    • utilizarea/neutilizarea diacriticelor;
    • adaugarea, eliminarea sau inlocuirea unei parti din denumirea inregistrata sau rezervata, daca adaugarea, eliminarea sau inlocuirea nu schimba intelesul firmei sau utilizarea cuvintelor “grup”, “holding”, “company”, “trust”, “com”, “trans” ori altele asemenea;
    • adaugarea cuvantului “Romania” indiferent de limba in care este redat”.

    Sursa: ONRC

    Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-

    Articole similare

    • Nu am gasit articole similare
  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Recent Posts

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: