Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale – intrebari si raspunsuri ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In data de 24.10.2018, ANAF a realizat pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta cu privire la “Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual”. Iata cateva dintre intrebarile puse de contribuabili si raspunsurile acordate de specialistii ANAF:

a.) Intrebare contribuabil“Buna dimineaata. In urma controlului la un Cabinet de avocat pentru perioada 2012-2016 a rezultat de plata la CASS suma de 15.000 lei, stabilit pentru avocatul titular, pe CNP. Va rog sa-mi spuneti daca se poate esalona plata acestei sume si care este perioada maxima de esalonare. Multumesc!”

a.) Raspuns ANAF: “Eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale se solicită în baza unei cereri depusă la organul fiscal competent. Pentru a beneficia de esalonare la plata, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții de catre debitor:

a) să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilități bănești și să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eșalonare la plată. Aceste situații se apreciază de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiară ori a altor informații și/sau documente relevante, prezentate de debitor sau deținute de organul fiscal;

b) să aibă constituită garanție;

c) să nu se afle în procedura insolvenței;

d) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

e) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară.

Pe lângă condițiile menţionate mai sus, debitorul trebuie să aibă depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Această condiție trebuie îndeplinită la data eliberării certificatului de atestare fiscală. 

Pasii care trebuie urmati pentru a beneficia de esalonare sunt prezentati si in brosura privind esalonarea la plata, ce este disponibila pe site-ul nostru si poate fi accesata la urmatorul link: https://static.anaf.ro/…/brosura…/mobile/index.html

b.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua. Am o esalonare în curs. Primesc o decizie de impunere. Mai pot solicita o esalonare daca nu am finalizat-o pe cealaltă (mai am 2 rate)? Multumesc”

b.) Raspuns ANAF: Dumneavoastra puteti solicita modificarea deciziei de esalonare la plata prin includerea obligatiilor cuprinse in decizia de impunere. Cererea se depune pe perioada de valabilitate a eșalonării. Mentionam ca dvs puteti depune cel mult două cereri de modificare a deciziei de eșalonare la plată într-un an de eșalonare.”

c.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua! In cazul in care exista un grafic de esalonare, cate zile peste data scadenta poti intarzia cu plata esalonarii ?”

c.) Raspuns ANAF: “Eșalonarea la plată acordată pentru obligațiile fiscale își menține valabilitatea cu conditia să se respecte cuantumul și termenele de plată din graficul de eșalonare.  Eșalonarea la plată își menține valabilitatea și dacă rata de eșalonare este achitată până la următorul termen de plată din graficul de eșalonare.”

Mai multe intrebari si raspunsuri le puteti gasi pe pagina de Facebook a ANAF-ului – click aici-

Sursa: ANAF

Articole similare

Comentariul tau aici