Formularul 097- Notificare privind incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare

Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3884/2013 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (097) “Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare a fost trimis spre publicare la Monitorul Oficial si afişat în data de 6.01.2014 pe site-ul ANAF.

Prevederi:

• Se aprobă modelul şi conținutul formularului (097) “Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare si instrucțiunile de completare a formularului;

• Formularul se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care notifică organele fiscale cu privire la aplicarea sistemului TVA la încasare sau cu privire la încetarea aplicării acestui sistem, în condițiile prevăzute de art. 134^2 şi de art. 156^3 alin. (11) şi alin. (12) din Codul fiscal.

• Formularul (097) se utilizează şi în situația prevăzută de art. II alin. (2) lit. b) şi c)din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2013 pentru reglementarea unor măsuri fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, respectiv de către persoanele impozabile care la data de 1 ianuarie 2014 aplică sistemul TVA la încasare.

• Formularul (097) nu se depune de persoanele impozabile care la data de 1 ianuarie 2014 aplică sistemul TVA la încasare prevăzut la art. 134^2 alin. (3)–(8) din Codul fiscal şi care continuă aplicarea sistemului TVA la încasare, dacă sunt eligibile pentru aplicarea acestui sistem. Potrivit dispozițiilor art. II alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2013, se consideră că aceste persoane au optat tacit pentru continuarea aplicării sistemului.

• În vederea aplicării sistemului TVA la încasare, formularul (097) “Notificare privind aplicarea/ încetarea aplicării sistemului TVA la încasare” nu se depune de către persoanele impozabile care nu sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la încasare, astfel cum sunt menționate la art. 134^2 alin. (4) din Codul fiscal.

Termenul de depunere

Formularul (097) “Notificare privind aplicarea sistemului TVA la încasare”se depune la organul fiscal competent, la termenele prevăzute de lege:

a) pentru intrarea, prin opțiune, în sistem, până pe 25 ianuarie, inclusiv – persoanele impozabile care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei şi nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent, cu condiția ca la data exercitării opțiunii să nu fi depăşit plafonul pentru anul în curs,

b) pentru intrarea, prin opțiune, în sistem, începând cu data înregistrării în scopuri de TVA – persoanele impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA în cursul anului,

c) pentru ieşirea din sistem, prin depăşirea plafonului de 2.250.000 lei, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depăşit plafonul – persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care depăşesc plafonul de 2.250.000 lei,

d) pentru ieşirea din sistem, prin opțiune, între data de 1 şi 25 ale oricărei luni – persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care nu depăşesc în cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei, dar care renunță la aplicarea sistemului respectiv. Persoanele impozabile nu pot renunța la aplicarea sistemului TVA la încasare în primul an în care au optat pentru aplicarea sistemului, potrivit art. 134^2 alin. (5) din Codul fiscal, cu excepția situației prevăzute la lit. c). Prin excepție, potrivit art. II alin. (2) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2013, persoanele impozabile care la data de 1 ianuarie 2014 aplică sistemul TVA la încasare pot solicita oricând în cursul anului 2014 încetarea aplicării sistemului, anul 2014 nefiind considerat primul an în care au optat pentru aplicarea sistemului.

Formularul se completează înscriindu‐se cu majuscule, citeț, corect şi complet, toate datele prevăzute de acesta.

Formularul se întocmeşte în două exemplare, din care:

‐ un exemplar, semnat şi ştampilat conform legii, se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poştă, cu confirmare de primire;

‐ un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

Articole similare

Comentariul tau aici