Informatiile ce se inscriu in OP-ul pentru trezoreria statului – Ordin 1976/2018

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In data de 04.05.2018 a intrat in vigoare Ordinul nr. 1976/2018 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii PF efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele MPF si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin OMFP nr. 1.801/2011.

Ordinul se adreseaza contribuabililor persoane fizice care efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele MFP.

“Contul tranzitoriu se deschide la solicitarea instituțiilor de credit interesate să ofere persoanelor fizice servicii privind achitarea obligațiilor fiscale, bugetare sau a altor sume colectate de instituțiile publice, adresată Ministerului Finanțelor Publice.

Contul tranzitoriu se deschide după semnarea convenției încheiate de MFP cu instituția de credit, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. Convențiile încheiate și actele adiționale, după caz, se semnează din partea Ministerului Finanțelor Publice de directorul general al Direcției generale trezorerie și contabilitate publică, de către directorul general al Centrului Național pentru Informații Financiare, precum și de către directorul Direcției Tehnologia Informației a Trezoreriei Statului.

În contul tranzitoriu pot fi încasate sume reprezentând impozite, contribuții, taxe sau alte venituri ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat, care se achită prin virament de către clienții instituției de credit, persoane fizice, precum și sumele achitate de către persoanele fizice (clienți ai instituției de credit respective, precum și persoanele fizice care nu au calitatea de client a respectivei instituții de credit) prin modalitățile de plată prevăzute la alin. (10) al art. 51 din OUG nr. 146/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Informaţiile obligatorii care se regăsesc în fişierul electronic de plăţi sunt următoarele:

  • numărul de referinţă al tranzacţiei;
  • numărul documentului de plată;
  • data plății;
  • numele plătitorului și codul de identificare;
  • adresa plătitorului;
  • codul IBAN al plătitorului;
  • codul de identificare fiscală al beneficiarului;
  • denumirea beneficiarului;
  • suma plătită, în cifre;

Informaţiile cuprinse de plătitor în cele 3 câmpuri din rubrica “reprezentând” a OPTT, respectiv: codul contului de venituri bugetare sau de disponibilităţi în care se dispune plata; codul de identificare fiscală al contribuabilului; alte explicaţii privind plata.”

Articole similare