Informatiile de care un contabil are nevoie pentru stabilirea onorariului

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.

    Atunci cand vine vorba despre externalizarea serviciilor financiar-contabile, dupa gasirea profesionistului contabil, antreprenorul este interesat si ii solicita acestuia un pret estimativ al serviciilor pe care urmeaza sa i le presteze.

    Astfel ca, pentru ca un contabil sa-ti poata stabili un onorariu, acesta are nevoie de cateva informatii esentiale pe care trebuie sa i le furnizezi inca de la primele intalniri:

    • forma de organizare (PFA; II; SRL; SRL-D; SA; etc);
    • domeniul de activitate (daca este vorba despre prestari de servicii sau de productie, gestiune, stocuri);
    • tipul societatii (societate platitoare de impozit pe profit, microintreprindere);
    • daca societatea este platitoare de TVA sau nu;
    • daca societatea este platitoare de TVA la incasare;
    • numarul de angajati;
    • volumul aproximativ de activitate;
    • numarul de sucursale/puncte de lucru (daca este cazul).

    Pe langa elementele mai sus mentionate, contabilul poate sa tina cont si de multe alte aspecte, astfel incat raportul dintre munca depusa si beneficii sa fie echitabil pentru ambele parti contractante.

    Evident ca pretul serviciilor poate fii restabilit si ulterior incheierii contractului printr-un act aditional, daca volumul de activitatea al societatii tale se modifica fata de momentul initial.

    Mai exista cateva elemente pe care contabilul le ia in considerare atunci cand fixseaza pretul serviciilor, insa acestea le poate observa doar dupa o anumita perioada de activitate a societatii client:

    • numarul de documente introduse in contabilitate (facturi de achizitii/vanzari, extrase de cont, deconturi de cheltuieli etc.);
    • numarul de note contabile inregistrate;
    • fluctuatia personalului (cu cat fluctuatia personalului este mai mare cu atat contabilul va avea mai mult de lucru, va avea de intocmit contracte individuale de munca noi, acte aditionale, decizii de incetare a contractului de munca, decizii de suspendare a contractului etc.;
    • volumul de consultanta pe care trebuie sa ti-o ofere in cazul in care legislatia se modifica;
    • volumul de produse pe care le gestionezi (daca este vorba de productie);
    • volumul materialelor consumabile (produse de papetarie) de care contabilul are nevoie pentru a prezenta informatiile si pentru a le arhiva.

    Pentru a putea urmari mai bine volumul de activitate al societatii client, CIEL Romania iti prezinta “Solutia completa pentru contabili!”.

    Pachetul reuneste partea financiar-contabila, gestiunea si salarizarea intr-un singur produs special gandit pentru contabili, astfel incat vei putea stii intotdeauna care este volumul de munca pe care il prestezi ca mai apoi sa poti estima clientilor un pret aferent serviciilor oferite.

    Mai mult decat atat, vei avea toate lucrurile la indemana, vei catiga timp, vei avea control asupra informatiilor, vei putea sa le faci clientilor analize financiare doar in cativa pasi, vei avea siguranta datelor (aspect esential in contabilitate) si vei reusi sa fii la curent cu toate modificarile legislative.

    Descopera-i si tu toate avantajele si afla mai multe detalii despre “Solutia completa pentru contabili!” accesand urmatorul link:

    https://ciel.ro/LandingPage/Solutie-contabili/

    Utilizeaza solutia completa pentru contabili oferita de CIEL Romania pentru a gestiona eficient timpul si pentru a tine pasul cu toate modificarile legislative.


    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: