Inregistrarea in SPV – intrebari si raspunsuri ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In data de 23.01.2019, ANAF a realizat pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta cu privire la “Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual”. Iata cateva dintre intrebarile puse de contribuabili si raspunsurile acordate de specialistii ANAF:

a.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua, o societate comerciala si-a inregistrat semnatura electronica pe numele administratorului (persoana fizica nerezidenta, fara NIF), in baza pasaportului. Cu toate acestea, documentul de inregistrare in spatiul privat virtual solicita la rubrica Cod numeric personal completarea unui CNP sau NIF de 13 cifre. Va rugam sa ne precizati cum putem proceda pentru a inregistra accesul acestei societati la spatiul privat virtual, in conditiile in care persoana care detine semnatura electronica nu are NIF sau CNP (camp obligatoriu in completarea formularului de inregistrare). Va multumesc.”

a.) Raspuns ANAF: “In situația prezentată de dvs., pentru inregistrarea in SPV este necesar sa completati toate campurile prevazute de formularul de inregistrare de la urmatorul link:

 https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP…/formularjuridice.jsp

b.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua! Cum inregistrez in SPV o persoana fizica care are semnatura electronica? Multumesc!”

b.) Raspuns ANAF: “In situatia in care certificatul calificat este deja înregistrat pe site-ul ANAF puteți utiliza acel certificat si pentru inregistrarea in SPV prin completarea informațiilor solicitate de formularul de inregistrare.

In situatia in care certificatul calificat nu este inregistrat pe site-ul ANAF este necesar sa il inregistrati prin accesarea urmatorului link:

https://www.anaf.ro/inregcalificat/

c.) Intrebare contribuabil: “Care este procedura de inregistrare in SPV a unei SRL ? Administratorul detine semnatura electronica. Multumesc.”

c.) Raspuns ANAF: “Pentru inregistrarea in SPV a unei persoane juridice prin intermediul unui utilizator cu certificat digital, se utilizeaza aplicația web dedicată, existentă pe site-ul ANAF.

Dupa completarea datelor de indentificare solicitate de formularul de inscriere se selecteaza documentul de confirmare pentru certificatul detinut si arhiva zip cu documentele justificative: 
– Actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului, 
– Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit

Ulterior, pentru aprobarea cererii de inregistrare reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal central următoarele:
– Numarul de inregistrare primit ca urmare a trimiterii cererii de inregistrare 
– Actul de identitate, in copie si original; 
– Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit in original sau copie legalizata, dupa caz. 

Procedura completa de înregistrare a persoanelor juridice in SPV poate fi consultată la următorul link:

https://static.anaf.ro/…/Instructiuni_utilizareSPV_PJ.pdf

d.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua ! Daca am pierdut plicul din partea dvs. singura modalitate este prezentarea la ghiseu pentru crearea de user si parola . Nu se poate gasi alt mod de lucru . Daca tot am venit cu totul in On-line ? Multumesc !”

d.) Raspuns ANAF: “Buna ziua! Va puteti inregistra si in baza unui act administrativ emis de organul fiscal incepand cu anul 2013. In cazul in care nu detineti nici un act administrativ, trebuie sa va prezentati la orice organ fiscal, in 10 zile de la data inregistrarii pe site, pentru validarea datelor.”

Mai multe intrebari si raspunsuri le puteti gasi pe pagina de Facebook a ANAF-ului – click aici-

Sursa: ANAF

Articole similare