Inregistrarea PJ in SPV – intrebari si raspunsuri ANAF

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    In data de 30.08.2018, ANAF a realizat pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta cu privire la “Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual”. Iata cateva dintre intrebarile puse de contribuabili si raspunsurile acordate de specialistii ANAF:

    a.) Intrebare contribuabil“Ce documente sunt necesare pentru înregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018 avand doar acționari și administratori cu cetățenie turca?”

    a.) Raspuns ANAF: “Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoană fizică ce deține un certificat digital calificat și care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit al respectivei persoane juridice. Cererea de înregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit se face prin intermediul aplicaţiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agenției Naționale de Administrare Fiscală .(https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP…/formularjuridice.jsp). 

    Documentele care trebuie atașate la cererea de înregistrare sunt:

    • actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/împuternicitului;
    • documentele din care să rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/împuternicit a respectivei persoane;
    • documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat deținut.”

    b.) Intrebare contribuabil: “Care sunt pasii de urmat pentru inregistrare?”

    b.) Raspuns ANAF: Stimate domnule, în situația în care va referiți la inregistrarea unei persoane juridice, va aducem la cunostinta ca pe site-ul ANAF in sectiunea Spatiul Privat Virtual sunt publicate o serie de documete, atat in format pdf cat si in format video, ce contin instructiunile de inregistrare si utilizare ale acestui serviciu. Avem rugamintea de a parcurge documentul de la următorul link  https://static.anaf.ro/…/Instructiuni_utilizareSPV_PJ.pdf iar in situatia in care aveti neclaritati ne puteti contacta.”

    c.) Intrebare contribuabil: “Este obligatorie înregistrarea?”

    c.) Raspuns ANAF: “Dacă doriți să utilizați acest serviciu, este obligatorie înregistrarea.”

    d.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua, nu se poate simplifica un pic procedura pentru inrolare la SPV? era mai eficienta varianta cu C800.

    Sau sa putem depune si 150 si inrolare SPV simultan, sa nu mai trebuiasca 2 procuri? Si… in momentul in care primim mesaj de la autoritate privind respingerea inrolarii, se pot trece pe scurt si motivele, ca sa stim ce am gresit?

    Eventual date de contact unde putem verifica ce trebuie corectat? Si mai exista situatia in care nu primesc aprobare pentru inrolare, dar la administratie apare activ si… nu stim exact daca trebuie sa depunem iar documentele.. sau sa rugam la ghiseu sa mai incerce totusi sa activeze inca o data? Si.. daca am primit respingere la inrolare, ne primeste cu copie procura sau ne trebuie al 3 lea original al procurii? Multumesc frumos!”

    d.) Raspuns ANAF: “Formularul C800 a fost o metodă tranzitorie de înregistrare în serviciul Spațiul Privat Virtual. Începând cu 8 martie 2018, pentru înregistrarea persoanelor juridice, a altor entități fără personalitate juridică, a reprezentanților, precum și a împuterniciților în serviciul Spațiul Privat Virtual se utilizează formularul online disponibil pe website-ul A.N.A.F la următorul link 

    https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP…/formularjuridice.jsp .

    Persoanele care dețin certificat digital calificat care nu este înregistrat pe platforma informatică dedicată pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit odată cu solicitarea de înregistrare a certificatului digital calificat şi cu solicitarea de înregistrare ca utilizator SPV.

    Respingerea cererilor de înregistrare în SPV se face numai în următoarele situații:

    • informațiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entității fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt incorecte;
    • nu sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenţi a informaţiilor justificative prezentate opţional rezultă că acestea sunt incorecte;
    • împuternicirea nu este generală pentru toate operațiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operațiunile din SPV.

    În cazul în care nu primiți prin e-mail aprobarea cererii de înrolare și la încercarea de autentificare în SPV primiți un mesaj de eroare, vă rugăm să faceți o captură de ecran cu această eroare și să o transmiteți prin intermediul formularului de contact de pe website-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (https://www.anaf.ro/asistpublic/), alegând la categoria solicitării „Asistență tehnică servicii informatice”.

    Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că se are în vedere modificarea aplicației care deservește serviciul Spațiul Privat Virtual pentru a se putea oferi detalii privind motivele respingerii cererii de înregistrare.”

    e.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua. Declaratia cu inregistarile din casa de marcat care o depunem de luna viitoare la o intreprindere individuala care nu are certificat digital se va depune in SPV?”

    e.) Raspuns ANAF: “Modalitatea de accesare a înregistrărilor la care faceți referire urmează a fi comunicată ulterior.”

    Mai multe intrebari si raspunsuri le puteti gasi pe pagina de Facebook a ANAF-ului – click aici-

    Sursa: ANAF

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: