Inregistrari fara documente justificative – nota de contabilitate

În cazul operatiunilor contabile pentru care nu se întocmesc documente justificative, înregistrările în contabilitate se fac pe bază de note de contabilitate care au la bază note justificative sau note de calcul, după caz.

Inregistrările în contabilitate se fac cronologic, prin respectarea succesiunii  documentelor după data de întocmire sau de intrare a acestora în unitate si sistematic, în conturi sintetice si analitice, în conformitate cu regulile stabilite pentru fiecare formă de înregistrare în contabilitate.

Nota de contabilitate serveste ca document justificativ de înregistrare în contabilitatea sintetică si analitică, de regulă pentru operatiunile care nu au la bază documente justificative (stornări, repartizare profit, constituire provizioane si ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare etc.).

Se întocmeste, într-un exemplar, de către compartimentul financiar-contabil.

 Circulă:

– la persoana autorizată să verifice si să semneze documentul;

– la persoana care asigură contabilitatea sintetică si analitică în cadrul compartimentului financiar-contabil.

 Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este următorul:

– denumirea, numărul si data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;

– denumirea unitătii;

– explicatii; simbolul contului debitor/creditor; suma;

– semnături: întocmit, verificat.

 

Articole similare

Comentariul tau aici