Masuri de simplificare si debirocratizare – comunicat ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Pe site-ul ANAF-ului a aparut recent un comunicat cu privire la faptul ca MFP si ANAF fac un pas important in procesul de simplificare si debirocratizare. Iata principalele informatii din comunicat:

  • ANAF va transmite in format electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venit direct institutiilor care le solicita, scutind contribuabilii, persoane fizice si juridice, de necesitatea deplasarii la sediile ANAF si eliminand formalitatile birocratice aferente.
  • MFP si ANAF si-au indeplinit obiectivul asumat in luna septembrie de a asigura suportul tehnic si procedura legala pentru transmiterea electronica a certificatelor de atestare fiscala, a adeverintelor de venit, a situatiilor fiscale ale contribuabilului, a situatiilor financiare si a altor documente, catre toate autoritatile si institutiile publice centrale si locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen.
  • PatrimVen reprezinta un depozit comun de date in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse. El a fost conceput:

-in beneficiul cetatenilor–persoanele fizice si juridice indreptatite sa aiba acces la anumite date si informatii, o pot face fara sa se mai deplaseze la ghisee. Cetatenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primaria localitatii de domiciliu. Vor gasi intr-un singur loc, centralizate, toate informatiile despre patrimoniu si despre obligatiile fiscale proprii, gestionate atat de primaria localitatii unde au domiciliul, cat si de alte primarii sau institutii ale administratiei centrale. Persoanele fizice au acces la informatii din PatrimVen, prin intermediul Spatiului Privat Virtual;

-in beneficiul administratiei publice–sursa de date si informatii la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice pentru exercitarea atributiilor acestora;

-sa reduca la maxim interactiunea fizica si utilizarea documentelor in format hartie intre institutiile publice si cetatean;

-sa asigure interoperabilitate cu sistemul informatic al MFP pentru toate institutiile, fie ca detin sisteme informatice, fie ca folosesc procese manuale.

Sursa: -click aici-

Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare