Masuri de stimulare economica – microintreprinderi

Intr-un comunicat de presa al Guvernului Romaniei , din 05.07.2011, sunt mentionate urmatoarele masuri luate de Guvern pentru sprijinirea microintreprinderilor :

•Programul „Start” destinat microîntreprinderilor cu o vechime mai mică de doi ani.

• Beneficiari: 71 contracte în anul 2010 . Rata de absorbţie este de 100%. Pentru 2011 bugetul alocat este de 10 milioane lei, cu aproximativ 30% mai mare faţă de 2010.

•Sprijinirea incubatoarelor de afaceri

• Prin programul implementat de PNUD în România, în parteneriat cu AIPPIMM şi cu autorităţile locale, au fost susţinute 49 incubatoare de afaceri.

• Bugetul alocat pentru anul 2011 a fost dublat, atingând 6,15 milioane lei.

• Programul pentru tinerii debutanţi în afaceri

• Până la 1 iulie 2011 au fost înregistrate la Oficiile Naţionale ale Registrului Comerţului 4242 firme – 2710 dintre acestea sunt în momentul de faţă înmatriculate.

• Cele mai multe firme au fost înregistrate în Bucureşti (486) şi Cluj (303), urmate de judeţele Braşov (231), Dolj (180), Timiş (169).

• Ca domeniu de activitate pentru firmele înmatriculate, tinerii întreprinzători preferă:

• întreţinerea şi repararea autovehiculelor (182 firme)

• fabricarea pâinii şi a produselor de patiserie (127)

• lucrări de construcţii (119)

• restaurante (91)

• comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun (74)

• transporturi rutiere de mărfuri (73)

In stransa legatura cu aceasta este obiectivul de :

• Simplificarea Legii Contabilităţii pentru IMM-uri

• 2 obiective precise:

•reducerea costurilor firmelor cu întocmirea situaţiilor financiare;

•reducerea birocraţiei în administraţia financiară.

• Introducem un sistem simplificat de contabilitate pentru întreprinderile mici care îndeplinesc cumulativ două condiţii: au atât activele, cât şi cifra de afaceri mai mică de 35.000 euro:

•aceste firme vor întocmi 2 situaţii financiare în loc de 5;

•aceste firme nu mai depun bilanţul semestrial, ci doar bilanţul anual;

•bilanţul şi contul de profit vor fi întocmite în sistemul contabil simplificat cu un număr restrâns de elemente componente şi cu un plan de 50 de conturi în loc de 400 de conturi;

•semnarea documentelor contabile se va putea face şi de către persoanele cu studii economice superioare, nu doar de către experţii contabili, pe bază de convenţie civilă.

• Beneficiari: 349.000 firme, echivalentul a 57% din totalul firmelor active pe piaţă.

Articole similare

Comentariul tau aici