Nu uita sa numerotezi facturile la inceput de 2018!

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.

Potrivit OMFP nr.2634/2015 privind documentele financiar-contabile, la inceputul fiecarui an, toate societatile inainte de a emite orice document financiar-contabil (factura, factura proforma, chitanta, etc.) trebuie sa aloce cate o serie si un numar care sa fie secventiale si unice. In ceea ce priveste numerotarea documentelor trebuie sa se tina cont de structura organizatorica a societatii, de gestiuni, de punctele de lucru, de sucursale, etc.

Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor trebui sa desemneze printr-o decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor.

Totodata, persoanele responsabile vor avea obligatia de a asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile utilizate si sa intocmeasca o decizie de numerotare a acestora.

Factura, precum si celelalte documente financiar-contabile sunt formulare cu regim intern de numerotare.

Pe de alta parte, factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice. Toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului Fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

Pentru numerotarea facturilor si a altor documente financiar-contabile cu CIEL V7 este nevoie sa parcurgi urmatoarele etape:

Se face click in meniul principal pe NOMENCLATOARE apoi se acceseaza butonul SOCIETATE iar in cele din urma pe SERII DOCUMENTE:

In fereastra care s-a deschis, pentru a adauga o noua serie documentelor se va face click pe butonul DEFINIRE SERII DOCUMENTE si apoi pe ADAUGA:

In continuare va fi nevoie sa dai un nume, un prefix, si un numar de inceput/ sfarsit/ urmator pentru documentul respectiv si sa salvezi (exemplu in imagine de mai jos):

Dupa ce seria documentului a fost creata se va merge la sectiunea ASOCIERE SERII DOCUMENTE si se acceseaza butonul ADAUGA ASOCIERE:

Se va face asocierea intre seria creata la punctele anterioare si tipul de document pentru care aceasta a fost schimbata (exemplu in imagine de mai jos):

In CIEL V7 se pot defini serii si numere pentru urmatoarele categorii de documente financiar-contabile:

·         factura de vanzare;

·         comanda de vanzare;

·         aviz de expeditie;

·         proforma;

·         bon de consum;

·         nota de predare-primire;

·         transfer intre depozite;

·         nota intrare-receptie;

·         inventar;

·         bon fiscal;

·         proces-verbal modificare de pret;

·         incasare zilnica;

·         process-verbal constatare diferente;

·         registru de casa;

·         extras de banca;

·         chitanta;

·         stoc initial;

·         comanda de cumparare;

·         antecalcul ordin de productie;

·         ordin de productie;

·         modificare valori gestiune global valorica;

·         modificare cota de TVA;

·         intrari contracte;

·         proces verbal de casare;

·         process verbal de casare obiecte de inventar;

·         transfer din stocuri in imobilizari;

·         transfer din stocuri in obiecte de inventar;

·         oferta;

·         decont trezorerie;

·         intrare in stoc;

·         bon de consum domeniul agricol;

·         process verbal de recoltare;

·         deviz lunar de custodie;

·         process verbal retur custodie;

·         foaie de service.

Numeroteaza si tu, automat, facturile si celelalte documente pe care le vei emite in noul an cu ajutorul solutiei financiar contabile si de management al afacerii CIEL V7 in doar cativa pasi simpli.

Articole similare