Regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Potrivit OMFP 2634/2015,  entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:

  • persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o
    persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
  • fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secventiala, stabilita de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
  • entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

Pe de alta parte, arhivarea documentelor financiar-contabile in format hartie se face in conformitate cu prevederile legale si cu respectarea urmatoarelor reguli generale:

  • documentele se grupeaza in dosare, numerotate si snuruite;
  • gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui exercitiu financiar la care se refera acestea. Dosarele astfel arhivate se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor.

Numerotarea paginilor registrelor se face in ordine crescatoare, iar volumele se numeroteaza in ordinea completarii
lor.

Baza legala: OMFP 2634/2015

Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare