Procesul de aprobare a facturilor

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Existenta unei proceduri de aprobare a facturilor este specifica de regula firmelor mari, cu nivele ierarhice bine stabilite si cu bugete aferente fiecarui departament.

    Procedura de aprobare ar trebui sa fie simplificata la maxim. De regula, in firmele mari, existenta unui lant laborios de aprobare a facturilor in sistem electronic constituie un impediment in fluidizarea procesului de contabilizare a facturilor – cu consecintele aferente: neinregistrarea lor la timp, intarzierea platilor catre furnizori, consumarea de resurse pentru inregistrarea lor ca si accruals.

    Pentru simplificarea procesului se poate recurge la cateva solutii simple :

    • Instituirea unui plafon pentru sumele pentru care este necesara aprobarea ;

    • Limitarea numarului de persoane care aproba facturile;

    • Daca inainte de emiterea facturii a existat si o comanda aprobata , atunci nu mai este necesara si aprobarea facturii. Trebuie doar verificata corespondenta dintre comanda si factura.

    • Existenta unui sistem eficient de reamintire a responsabililor de departamente cu privire la facturile care asteapta aprobarea lor;

     

    Articole similare

    • Nu am gasit articole similare
  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Recent Posts

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: