Registrul unic de control – cadru legislativ

  1. Este un registru pe care contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. au OBLIGATIAsa il detina;
  2. Pentru ceilalti contribuabili, detinerea acestuia este OPTIONALA;
  3. In acest registru se trec TOATE controalelordesfăşurate la contribuabil de către toate organele de control specializate, în domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcţii, protecţia consumatorului, protecţia muncii, inspecţia muncii, protecţia împotriva incendiilor, precum şi în alte domenii prevăzute de lege;
  4. Se pastreaza la sediul social si la fiecare sediu secundarpentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare;
  5. Registrul unic de control se eliberează, contra cost, de direcţiile generale ale finanţelor publicedin raza teritorială unde îşi are sediul social contribuabilul;

Acte necesare achizitionarii registrului unic de control?
Documentele necesare pentru obtinerea unui registru unic de control sunt:
– cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
– copie CUI societate comerciala pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
– delegatie pentru persoana care face depunere cererea impreuna cu documentatia aferenta;
– copie B.I./C.I. pentru persoana delegata.

In situatia in care se doreste registrul unic de control pentru punctul de lucru, pe langa actele mentionate anterior mai sunt necesare:
– o copie a Certificatului Constatator pentru punctul de lucru;
– o copie a declaratiei privind sediile secundare, inregistrata la ANAF;
– o copie a contractului de inchiriere pentru statiul in care functioneaza punctul de lucru.

Amenda pentru neprezentarea de catre contribuabil a registrului unic de control este cuprinsa intre 1.000 si 2.000 lei.

Sursa: legea nr. 252/2003

Articole similare

Comentariul tau aici