Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat – comunicat ANAF

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Brăila aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că, în Monitorul Oficial al României nr.584/ 21.07.2017 a fost publicată Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/ 2015 privind Codul fiscal.

    Actul normativ menţionat a intrat în vigoare la data de 24 iulie 2017. Documentul aduce completări procedurii de înregistrare în scopuri de TVA, în sensul în care agenţii economici îşi vor recăpăta codul de TVA după ce vor îndrepta situaţia care a generat risc fiscal ridicat, fără să mai treacă prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc. Concret, începând cu data de 1 octombrie 2017, vor fi reînregistrate din oficiu în scopuri de TVA, fără a mai fi verificate din perspectiva riscului fiscal, firmele care:
    • au depus deconturi pe zero;
    • nu au depus deconturi timp de 6 luni;
    • asociaţii/administratorii au cazier fiscal, dacă încetează situaţia care a condus la anulare.

    Anularea din oficiu a codului de TVA se produce atât în momentul în care contribuabilul este declarat inactiv, în conformitate cu prevederile Codului de Procedură Fiscală, cât şi în următoarele situaţii:
    • atunci când asociaţii/administratorii persoanei impozabile sau persoanaimpozabilă însăşi au/au avut înscrise în cazierul fiscal anumite fapte de natură penală;
    • în situaţia în care firma nu a depus, pe parcursul a şase luni consecutive, niciun decont de TVA, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscală luna calendaristică şi pentru două trimestre consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioadă fiscală trimestrul calendaristic;
    • atunci când contribuabilul a depus deconturi pentru 6 luni consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscală luna calendaristică, şi pentru 2 trimestre consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioadă fiscală trimestrul calendaristic, în care nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrări de bunuri/prestări de servicii realizate în cursul acestor perioade de raportare;

    • în situaţia în care persoana impozabilă nu era obligată şi nici nu avea dreptul să solicite înregistrarea în scopuri de TVA;
    • atunci când persoana impozabilă înfiinţată în baza Legii nr.31/ 1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu sediul activităţii economice în România, prezintă risc fiscal ridicat.
    Potrivit prevederilor art.92 din Codul de Procedură Fiscală, o firmă poate fi declarată inactivă în următoarele situaţii:
    – nu îşi îndeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligaţie declarativă prevăzută de lege;
    – se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
    – organul fiscal central constată că nu funcţionează la domiciliul fiscaldeclarat;
    – inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerţului;
    – durata de funcţionare a societăţii este expirată;
    – societatea nu mai are organe statutare;
    – durata deţinerii spaţiului cu destinaţia de sediu social este expirată (această durată poate fi determinată de perioada de valabilitate înscrisă în contractul de închiriere sau în contractul de comodat depus la Oficiul Registrului Comerţului).

    Sursa: ANAF

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: