Infiintarea microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti-noutati legislative

Hotărârea nr. 679/2015 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobate prin hg nr. 96/2011OUG 6/2011  a fost publicata in M.Of. nr. 654/28.08.2015.

Modificari aduse:

  • Ministerul Energiei, IMM si Mediului de Afaceri, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, ONRC, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM – S.A. – I.F.N., precum si finantatorii de credite parteneri ai F.N.G.C.I.M.M. vor implementa prezentele norme metodologice pe baza de protocol de colaborare;
  • Finantarea in perioada 2015-2020 a programului pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile, denumite in continuare A.F.N., pentru cel putin 550 de microintreprinderi pe an, se asigura din bugetul aprobat anual al entitatii publice cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, respectiv Ministerul Energiei, IMM şi Mediului de Afaceri;
  • Inscrierea on-line se desfasoara in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Pentru participare fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. In vederea inscrierii, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10:00 a primei zile de inscriere, pana la ora 20:00 a ultimei zile de inscriere.Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita. Microintreprinderile pot beneficia de finantare in cadrul programului o singura data;
  • Admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmează a fi create in cadrul programului; achizitia de echipamente tehnologice; activitatea pe care acceseaza programul; curs de antreprenoriat; asociatul/administratorul este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la registrul comertului; data si ora inscrierii in program, in aceasta ordine. Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar unic electronic pentru fiecare proiect;
  • Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctajul minim in urma verificărilor vor incheia contractul de finantare cu O.T.I.M.M.C. dupa prezentarea dovezii cofinantarii: contractului de credit emis de un finantator de credit autorizat, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort/extras de cont/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania;
  • Aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen 30 zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu pentru finantare. In aceasta perioada de 30 zile calendaristice aplicantii pot solicita, pentru implementarea planului de afaceri, aprobarea O.T.I.M.M.C. pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu;
  • Microintreprinderea va deschide un cont analitic in cadrul contului sintetic 50.70 «Disponibil din subvenţii şi transferuri», deschis la unitatea Trezoreriei Statului sau in conturile deschise la banci comerciale;
  • Finantarea planurilor de afaceri se face in ordinea punctajului obţinut, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maximum 100 de puncte, nesemnarea contractelor de finantare la termen conduce la respingerea de la finantare.

Articole similare

Comentariul tau aici