Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
In MOF nr. 98/09.02.2022 s-a publicat Ordinul 98 al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului achizițiilor de locuințe cu cota redusă de TVA de 5%.
Registrul se completează de notarii publici, la data autentificării actelor juridice între vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate, pentru locuințele care se livrează cu cota redusă de TVA de 5%, atât cele a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depășește suma de 450.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziționate de persoane fizice, prevăzute la art. 291 alin. (3) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, cât și cele a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, depășește suma de 450.000 lei, dar nu depășește suma de 700.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziționate de persoane fizice, prevăzute la art. 291 alin. (3) lit. c) pct. 5 din Codul fiscal.
Registrul se consultă de notarii publici, înainte de autentificarea actelor juridice între vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate sau plata în avans pentru achiziția de locuințe a căror valoare depășește suma de 450.000 lei, dar nu depășește suma de 700.000 lei, exclusiv TVA, cu cota redusă de TVA de 5%.
Registrul cuprinde următoarele informații:
a) datele de identificare ale dobânditorului/dobânditorilor persoană fizică/persoane fizice;
b) datele de identificare ale transmițătorului/transmițătorilor dreptului de proprietate;
c) adresa completă a locuinței achiziționate cu cota redusă de TVA de 5%, în condițiile art. 291 alin. (3) lit. c) pct. 3 sau 5 din Codul fiscal, după caz;
d) valoarea, fără TVA, la care s-a încheiat operațiunea economică prin care se transferă dreptul de proprietate asupra locuinței, inclusiv asupra terenului pe care este construită;
e) numărul și data încheierii notariale prin care s-a autentificat actul juridic între vii care are ca obiect transferul dreptului de proprietate;
f) datele de identificare ale notarului public care a autentificat actul juridic între vii care are ca obiect transferul dreptului de
proprietate;
g) data și numărul de înregistrare ale înscrierii în registru, care sunt generate automat de aplicația informatică .
Notarii publici sunt înrolați în aplicația informatică de gestiune a registrului de către Uniunea Națională a Notarilor
Publici din România.
În urma efectuării interogării în registru și a înscrierilor prevăzute de prezenta procedură, notarului public i se eliberează
un certificat generat de aplicația informatică, care se atașează la documentația actului autentic încheiat. La interogarea de către notarul public, aplicația informatică evidențiază exclusiv înregistrările achizițiilor a căror valoare este cuprinsă între 450.000 și 700.000 lei.
Îndreptarea eventualelor erori materiale produse cu ocazia efectuării înscrierilor în registru se face de către notarul public care a efectuat înscrierea în registru a informațiilor pentru care este necesară îndreptarea erorii materiale.