Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Taxele datorate de contribuabili pot fi achitate prin mai multe modalitati:
- cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului;
- cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spațiu Privat Virtual și Ghișeul.ro;
- prin virament bancar;
- prin ordin de plată multiplu electronic;
- cu mandat poștal, prin intermediul oficiilor poștale.
Aceste informatii se regasesc intr-un material publicat de ANAF – disponibil AICI.
Numărul de evidență a plății este utilizat de:
- contribuabilii care aleg să plătească obligații fiscale stabilite de organele de inspecție fiscală, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligații fiscale cuprinse în decizii de amânare la plată;
- terții popriți, instituțiile de credit, autoritățile sau instituțiile publice, după caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executării silite.
Numărul de evidență a plății se regăsește pe:
- decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală;
- decizia de amânare la plată a obligațiilor fiscale;
- sau poate fi obținut prin
- accesarea programului de asistență de pe site-ul ANAF, secțiunea „Asistență contribuabili – Programe utile” sau solicitarea la organul fiscal competent.
Acest număr se utilizează astfel:
- se înscrie în ordinul de plată la rubrica „Număr de evidență a plății”;
- în cazul plăților efectuate la ghişeu, se comunică la casierie, în vederea înscrierii în chitanță;
- în cazul documentelor de plată, altele decât ordine de plată sau chitanțe pentru încasarea de impozite, taxe și contribuții, se înscrie la rubrica „Explicații”.