Pachetul 2 de noutati fiscale 2025 – sinteza

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Ministrul Finantelor a anuntat pe data de 13 august un nou set de masuri fiscale intr-o conferinta de presa de la finalul sedintei de Guvern:

Pachetul de noutati consta in:

1.Majorarea capitalului social al SRL-urilor la 8.000 lei

Am detaliat aici : Capital social 8.000 lei la SRL: noi masuri fiscale 2025

2.Introducerea obligativitatii contului bancar pentru societati

Detaliat aici: Contul bancar obligatoriu pentru societati.

3.Taxă fixă de 25 de lei pentru fiecare colet extracomunitar cu valoare sub 150 de euro

Se introduce o taxa fixe de 25 lei pentru fiecare colet extracomunitar cu valoare sub 150 euro, în contextul creșterii masive a acestor livrări de la câteva mii pe zi la 225.000.

Măsura, aplicată în colaborare cu firmele de curierat, vizează atât coletele trimise direct în România, cât și pe cele prin huburi intermediare. Argumentele invocate includ: protejarea a circa 40.000 de antreprenori români afectați, reducerea efectelor negative economice, de mediu și logistice, precum și combaterea riscului crescut de contrafaceri și dificultăților de verificare.

4.Se elimina IMCA dar se introduce o alta forma de taxare a tranzactiilor cu afiliati

Se au in vedere 4 tipuri de cheltuieli : cheltuieli de administrare, proprietate intelectuală, dobânzi intra-grup și consultanță.

Tot ce depaseste 3% este considerat cheltuiala nedeductibila.

Potrivit Ministrului de Finante, aceste zone au fost dintotdeauna susceptibile în zona de export de profit a multinaționalelor.

5.Sanctiuni penale la cesionarea părților sociale deținute într-o SRL, în situația în care societatea are obligații bugetare neachitate, iar cesionarea se dovedește că s-a realizat în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale

6.Dizolvarea mai rapidă a firmelor inactive

Vom crea un regim în care societățile inactive vor avea termene clare până la care ori se declară activi din nou, pentru cei care sunt în această situație complet accidental, din diverse motive, ori vor intra într-o procedură de dizolvare, lichidare și radiere, după caz.
Că tot vorbeam de capitalul social mai devreme, nu putem să avem un regim atât de facil în privința înființării companiilor cu costuri extrem de mici: un leu și un regim atât de complicat în privința desființării lor. Practic, nu le desființăm niciodată. Am găsit inactivi și de 15 ani și inactivii care au o vechime mai mare de 3 ani și aceștia au datorii de 1 miliard jumate.”
(A. Nazare)

7.Se introduc body-camuri pentru activitatea de control din ANAF, pentru activitatea de control a Vămii și pentru zona de control din ONJN.

8.Se modifica regulile privind esalonarile

In prezent exista 3 tipuri de esalonari: eșalonarea simplificată, eșalonarea clasică și eșalonarea cu risc fiscal mic.

Eșalonarea simplificată a fost adoptată în pandemie și a produs efectele în pandemie, dar ca multe alte lucruri care au fost inițiate în pandemie, a fost permanentizată.
Este vorba de un fel de credit cu buletinul aplicat companiilor, dar care nu acordă statului măsuri suficiente astfel încât să-și recupereze sumele atunci când aceste companii nu plătesc. Și avem companii care au plecat de la o datorie foarte mică, de la poate 100.000 lei și au ajuns la zeci de milioane și nu este un caz. Sunt foarte multe cazuri în care aceste companii au ajuns să acumuleze datorii foarte mari și nu este vorba doar de eșalonarea simplificată. Vom regândi sistemul de eșalonări astfel încât să permitem contribuabililor corecți, care chiar au nevoie de o eșalonare, să o facă, să-i ajutăm, dar, în același timp, prevenind abuzurile și prevenind abuzul de aceste facilități acordate, care, din nefericire, se vede atunci când ne uităm la arieratele pe care le au aceste companii și la numărul de debitori, care sunt foarte mulți. Spre exemplu, la eșalonarea simplificată mai avem 3 miliarde de recuperat.
“(A. Nazare)

Articole similare

Comentariul tau aici