1.Ce inseamna “Spatiul privat virtual”?
Serviciul “Spatiul privat virtual” consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura fiscal proprie a acesteia.
2.Este acest serviciu obligatoriu?
Nu, acest serviciu este optional, nu obligatoriu. Este disponibil 24 de ore din 24.
3.Care sunt modalitatile prin care persoanele fizice pot accesa serviciul “Spatiul privat personal”?
Persoanele fizice vor putea sa acceseze acest serviciu al ANAF prin doua modalitati prin care isi vor dovedi identitatea, prin certificate digitale calificate si credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
4.Ce documente pot fi comunicate prin “Serviciul privat virtual”?
Prin Spatiul Privat Virtual pot fi communicate urmatoarele documente:
- Decizii de impunere anuala aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260) pentru veniturile realizate cu anul 2015;
- Decizii deimpunere pribvind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
- Decizii referitoare la obligatii de plata accesorii;
La cererea CONTRIBUABILULUI
- Situatia obligatiilor fiscal de plata;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice communicate prin “Spatiul privat virtual”
- Certificate de atestare fiscal;
- Adeverinta de venit;
De catre contribuabil catre organul fiscal:
- Cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata;
- Cerere privind Nota obligatiilor de plata;
- Cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Cerere privind Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice communicate prin “Spatiul privat virtual”;
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- Cerere de eliberare a adeverintei de venit;
- Formularul 200 “Declaratie privind veniturile realizate din Romania” aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;
- Formularul 230 “Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul annual pe veniturile din salarii si assimilate salariilor” aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014;
- Formularul 220 “Declaratie privind venitul estimat/norma de venit” aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015