7 greseli pe care le-am facut ca si contabil

 In activitatea fiecarui contabil intervin inevitabil greseli : mai semnificative sau mai putin semnificative. Important este ca fiecare sa invete din acestea si sa isi construiasca in felul acesta o experienta profesionala si un mod de lucru mai bun si mai eficient.

Iata care sunt greselile pe care le-am facut eu de-a lungul timpului :

1.       Omisiunea  de a verifica informatia financiara transmisa cu alte evidente, din mai multe surse. Astfel, as fi descoperit ca ceea ce parea sigur raportat la o anumita sursa s-a  dovedit  gresit,  si daca as fi analizat si alte informatii, unele de natura nefinanciara as fi descoperit cu usurinta eroarea.

De exemplu, daca ar fi sa comunicam care este consumul de materiale intr-o anumite perioada, ar fi bine ca suma din balanta sa o verificam si cu alte informatii comparative : rapoarte generate de departamentele administrative, rapoarte de productie, etc.

2.       Omisiunea de a crea backup la informatiile din laptop/calculator. Desi stiam cat de important este sa faci arhive periodice, am amanat acest lucru de la o zi la alta, iar in final am pierdut informatii contabile importante fiind necesare ore in sir de munca pentru recuperarea lor.

3.       Am acordat prea mare importanta sumelor nesemnificative –de exemplu, am cautat mult timp sa reconciliez diferente complet neglijabile de 0.1 lei pentru ca totul sa fie “perfect “ . In acest timp puteam sa analizez datele din contabilitate, sa furnizez informatii cu valoare adaugata mai mare conducerii unitatii.

4.       Nu mi-am organizat propriul  sistem de control intern. Astfel, daca as fi stabilit din timp ce declaratii trebuie depuse in fiecare luna si daca as fi bifat intr-un simplu tabel in excel tot ce am depus, as fi constatat ca pentru firma X nu am depus declaratia 100 la timp si as fi putut remedia acest lucru inainte sa primesc instiintare de la ANAF.

5.       Am lasat pe ultima zi depunerea unor declaratii – si tocmai in acea zi s-a intamplat ca nu mai mergea internetul, ca site-ul de depunere era foarte aglomerat si nu puteam descarca recipisele, ca erau erori la semnarea documentelor (desi pana in acea zi totul functionase perfect).

6.       Dublarea unor documente in contabilitate – am primit un bon de consum de la doua persoane diferite din cadrul departamentului administrativ si l-am introdus de doua ori – fara a verfica daca respectivul document nu mai era in lista de documente curente.

7.       Nu am analizat o problema de la inceput si pana la sfarsit cu toate implicatiile pe care presupune, atat din punct de vedere fiscal cat si contabil.

Sa va dau un exemplu: la iesirea din gestiune a unui imobilizari corporale , am intocmit corect factura de vanzare si am scos din evidenta bunul respectiv. Dar nu am analizat mai in profunzime faptul ca bunul respectiv fusese reevaluat si ar fi trebuit sa diminuez si rezerva din reevaluare.

Acestea sunt numai cateva greseli care se pot face de catre oricare dintre noi si care isi pun amprenta asupra stilului de lucru. O buna parte din experienta profesionala se construieste din greseli, prin urmare nu este atat de rau sa gresesti.

Partea buna este ca in contabilitate orice greseala se poate corecta si partea mai putin buna este ca unele corectii antreneaza consecinte fiscale.  

Delia Mircea

Articole similare

Comentariul tau aici