Modelul documentelor pentru solicitarea indemnizatiei de 75% pentru timp redus – O 1393/2020

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In MOF 850/16.09.2020 s-a publicat O 1393 privind aprobarea modelului cererii și al documentelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din HG nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare și de plată a sumelor acordate în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 132/2020 .

Conform OUG 132/2020, pe durata reducerii timpului de muncă  salariații afectați de măsură beneficiază de o indemnizație de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

Indemnizația este suportată de angajator și se achită la data plății salariului aferent lunii respective, urmând a se deconta din bugetul asigurărilor pentru șomaj după îndeplinirea de către angajator a obligațiilor declarative și de plată aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea .

Modelul documentelor in baza carora se solicita aceasta indemnizatie se regaseste in O 1393 – disponibil AICI.

Articole similare

Comentariul tau aici