Inregistrare in scopuri de TVA prin depasire plafon si anulare cod special de TVA

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

O entitate neplatitoare de TVA in Romania (cu cod special de TVA) care a depasit plafonul de 300.000 lei a veniturilor are obligatia sa se inregistreze in scop de TVA in termen de 10 zile de la data atingerii sau depasirii plafonului, conform prevederilor de la art. 316 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal.

Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins ori depasit.

Exemplu: Daca societatea a depasit plafonul in luna octombrie 2021, atunci aceasta are termen pana la data de 10 noiembrie 2021 sa depuna documentatia pentru inregistrarea in scopuri de TVA, iar incepand cu data de 01 decembrie 2021 va fi efectiv platitoare de TVA in Romania.

Documente necesare pentru inregistrarea in scopuri de TVA:

-formularul 010;

-copie dupa balanta care sa reflecte depasirea plafonului;

-copie dupa contractul de contabilitate;

-copie dupa autorizatia CECCAR a firmei care tine contabilitatee;

-copie dupa actul de identitate administrator/asociati.

Avand in vedere ca firma, inainte sa devina platitoare de TVA in Romania a avut activ un cod special de TVA (pentru tranzactiile intracomunitare), dupa inregistrarea in scopuri de TVA este nevoie de anularea acestui cod la ANAF. In acest sens este nevoie de depunerea formularului 091 “Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii” impreuna cu certificatul de inregistrare (scop special de TVA) in original.

Articole similare

Comentariul tau aici