Cand poate primi un somer care se angajeaza prima de incadrare? Documentele necesare

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanță mai mare de 15 km de localitatea în care își au domiciliul sau reședința, pot beneficia de o primă de încadrare, neimpozabilă.

Baza legala: articolul 74 alin. (1) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă .

Cum se acorda aceasta prima?

Prima de încadrare  se acordă pe o perioadă de 12 luni prin depunerea unei documentatii la AJOFM.

Valoarea primei

Cuantumul primei  se calculează la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi, proporțional cu numărul de zile în care persoanele în cauză desfășoară efectiv activitatea la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă.

Documentele necesare pentru obtinerea primei

  1. Cerere conform Anexei nr.11 la Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002
  2. Actul de identitate care să ateste domiciliul persoanei respective şi, după caz, al soţului, soţiei şi copiilor aflaţi în întreţinere
  3. Actul în baza căruia au fost încadrate în muncă, în copie, sau dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator, pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, cu precizarea locului de muncă unde persoana urmează să îşi desfăşoare activitatea
  4. Angajament, conform Anexei nr.13 la Normele metodologice;
  5. Declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă, precum şi că pentru persoana în cauză asigură sau nu asigură transportul ori suportă sau nu suportă cheltuielile aferente acestuia;
  6. Declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani persoana angajată nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu alţi angajatori la care calitatea de administrator / asociat este deţinută de una sau mai multe persoane fizice sau juridice care au calitatea de administrator/ asociat la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă
  7. Declaraţie pe propria răspundere a persoanei încadrate în muncă din care să rezulte că autoritatea publică locală sau centrală asigură sau nu asigură transportul ori suportă sau nu suportă cheltuielile aferente acestuia din fonduri publice persoanei respective, precum şi că persoana şi, după caz, soţul, soţia acesteia, copiii aflaţi în întreţinere sau orice altă persoană care, împreună cu aceasta, constituie o familie în sensul art. 2 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, nu se află în una dintre situaţiile prevăzute la art.75^1 alin.(4) lit.h) din lege, precum şi că soţul, soţia acesteia nu au beneficiat de primă de relocare în ultimele 36 de luni premergătoare solicitării, în situaţia solicitării primei de încadrare prevăzute la art.74 din lege;
  8. Declaraţie pe propria răspundere a absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie din care să rezulte că la data solicitării primei de mobilitate prevăzute la art.74 din lege nu au promovat concursul naţional de rezidenţial pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii, după caz;
  9. Declaraţia pe propria răspundere a angajatorului absolvenţilor instituţiilor de învăţământ din care să rezulte că nu are obligaţia, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
  10. Adeverinţă eliberată de angajator care atestă numărul de zile în care persoana în cauză a desfăşurat efectiv activitate la respectivul angajator, din numărul total de zile lucrătoare din luna expirată.

Documentele necesare pentru mentinerea primei

Pentru menţinerea primei de încadrare

– în cazul în care, în perioada de 12 luni de la angajare, persoanelor beneficiare le încetează raportul de muncă sau de serviciu la angajatorul la care s-au încadrat în muncă şi se încadrează în termen de 30 de zile la un alt angajator, în aceleaşi condiţii:

  1. Actul în baza căruia au fost încadrate în muncă, în copie, sau dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator, pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, cu precizarea locului de muncă unde persoana urmează să îşi desfăşoare activitatea;
  2. Declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă, precum şi că pentru persoana în cauză asigură sau nu asigură transportul ori suportă sau nu suportă cheltuielile aferente acestuia;
  3. Declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani persoana angajată nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu alţi angajatori la care calitatea de administrator / asociat este deţinută de una sau mai multe persoane fizice sau juridice care au calitatea de administrator/ asociat la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă;
  4. Declaraţia pe propria răspundere a angajatorului absolvenţilor instituţiilor de învăţământ din care să rezulte că nu are obligaţia, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
  5. Adeverinţă eliberată de angajator care atestă numărul de zile în care persoana în cauză a desfăşurat efectiv activitate la respectivul angajator, din numărul total de zile lucrătoare din luna expirată.

Articole similare

Comentariul tau aici