Analiza vanzarilor este foarte importanta pentru orice afacere, deoarece ofera o perspectiva clara asupra performantei acesteia.
Exista multi indictatori si rapoarte care se pot utiliza pentru a evalua vanzarile.
1.Primul si cel mai important indicator este analizaevolutiei vanzarilor, de la o perioada la alta.
Utilizatorii SmartBill pot gasi in modulul de gestiune chiar in dashbord un grafic al vanzarilor care poate fi configurat sa fie afisat pe diverse perioade de timp.

Analiza volumului de vanzari iti permite sa observi daca veniturile cresc sau scad si sa identifici eventuale sezonalitati sau schimbari in comportamentul consumatorilor.
2.Un alt indicator important de urmarit este numarul de produse vandute. Acest indicator arata cate produse sau servicii au fost vandute intr-o anumita perioada. Este util pentru a evalua popularitatea anumitor produse sau servicii si pentru a intelege tendintele de consum.
In SmartBill in sectiunea de rapoare se poate regasi raportul Vanzari pe produse care arata cate produse s-au vandut din fiecare sortiment pe parcursul perioadei analizate.

Acest raport te ajuta si sa analizezi care produse sau servicii se vand cel mai bine si care nu performeaza conform asteptarilor. Astfel, poti ajusta strategia de marketing si poti investi mai mult in produsele cele mai profitabile sau sa elimini din portofoliu produsele care nu au succes.
3. Raportul de vanzari pe agent evalueaza performanta fiecarui agent de vanzari. El te ajuta sa identifici cei mai buni agenti si sa intelegi ce metode de vanzare functioneaza cel mai bine. De asemenea, iti permite sa oferi training suplimentar agentilor care au performante mai scazute.
4.La orice afacere este importanta nu numai urmarirea vanzarilor ci si a incasarii facturilor emise.
In SmartBill gestiune, aceasta analiza se poate observa usor in format grafic, ceea ce permite antreprenorilor sa aiba un control mai bun asupra cash flow-ului.

Alti indicatori care pot fi urmariti sunt:
- Rata de retentie a clientilor : acest indicator arata cati clienti revin pentru a face noi achizitii. O rata de retentie ridicata indica satisfactia clientilor si loialitatea acestora fata de brandul tau, in timp ce o rata scazuta sugereaza necesitatea de a imbunatati strategia de fidelizare.
- Costul de achizitie al unui client care masoara cat costa sa obtii un nou client. Comparand acest indicator cu valoarea pe durata de viata a clientului , poti determina daca strategia ta de marketing si vanzari este sustenabila.
- Rata de abandon caremasoara cati clienti isi inceteaza relatia cu afacerea ta intr-o anumita perioada. O rata mare de abandon poate indica probleme cu satisfactia clientilor sau concurenta puternica.