Creditarea societatii de catre administrator – aspecte esentiale

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Orice companie se poate confrunta cu lipsa temporara a lichiditatilor, fie la infiintarea ei, fie pe parcursul desfasurarii activitatii. Pentru ca societatea sa isi continuie activitatea, administratorii trebuie sa crediteze societatea temporar.

Inaintea creditarii societatii, este nevoie de intocmirea unui contract de creditare societate (contract de imprumut) pentru a se putea justifica provenienta lichiditatilor aduse in societate de catre administratori. Sumele incasate se vor inregistra in contabilitate in baza documentelor justificative, respectiv: dispozitie de incasare catre casierie (incasari in numerar), extras de cont bancar (incasari prin banca).

Model contract de creditare societate (contract de imprumut) – click

Totodata, la incheierea unui contract de creditare societate (contract de imprumut), in obiectul acestuia va fi stabilit daca suma imprumutata va fi rambursata cu dobanda sau nu. Dobanda in astfel de contract este optionala si ramane la latitudine persoanei care acorda imprumutul.

Ce note contabile trebuie inregistrate in cazul creditarii societatii?

  • Inregistrarea creditarii societatii (virarea sumei in contul societatii):

5121 = 4551  

  • Inregistrarea restituirii imprumutului:

4551 = 5121

  • Inregistrarea lunara a dobanzii (daca este cazul):

666 = 5121

Pentru entitate dobanda este deductibila in limitele si conditiile prevazute de art. 23 din Codul Fiscal.

Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare