1.Folositi casa de marcat.Emiteti bon pentru tot ce vindeti.
2. S-a defectat casa de marcat?
Notati in Registrul special toate vanzarile din perioada in care aceatsa a fost defecta. Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii inregistreaza tranzactiile efectuate in aceasta perioada intr-un registru, denumit in continuare registru special, care se completeaza fara stersaturi sau fara spatii neutilizate.
3. Cum corectat/anulati o suma batuta gresit pe casa de marcat?
Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea,
b) decizia scrisa de aprobre a corectarii,
c) copie de pe NIR,
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
4.Cum se procedeaza in cazul unui retur de marfa?
In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar cu:
a) nota de receptie
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie
c) factura in rosu.
Returnarea ambalajelor refolosibile, a caror contravaloare este inclusa in pretul produsului vandut, poate fi mentionata inainte de emiterea bonului fiscal prin inscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativa si cu specificatia “ambalaj refolosibil”.
5. Fiecare bon fiscal trebuie sa aiba trecut numele fiecarui produs in parte. Nu se accepta ,,Diverse’’, ,,Produse ABC’’’
6. Arhivati Registrul special si Raportul Z
7. Trebuie sa aveti incheiat contract de service
8. Afisati anuntul ,, Solicitati bon fiscal’’ cu litere de cel putin 3 cm
Oana Tomoiaga