Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Comunicat DGRFP Brasov, 14.10.2022
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov vine în întâmpinarea contribuabililor utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) şi le reaminteşte faptul că au obligaţia să asigure transmiterea datelor către Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF prin conectarea la distanţă a AMEF.
În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin transmiterea, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, a formularului F4109 „Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“, până cel târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nici o zi din perioada de raportare.
Recomandăm utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) să se conformeze prevederilor legale în vigoare şi să procedeze după caz, fie la transmiterea datelor către Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF, fie să depună formularul F4109, dacă aparatele sunt neutilizate, pentru a nu risca eventualele sancțiuni.