Procedura de decontare a sumelor de catre angajatori – indemnizatii concedii medicale

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Sumele reprezentând indemnizaţii, care se plătesc asiguraţilor şi care, potrivit prevederilor OUG 158/2005, se suportă din bugetul FNUASS, se reţin de către plătitor din contribuţiile pentru concedii şi indemnizaţii datorate pentru luna respectivă.

Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din contribuţiile datorate pentru lunile următoare sau din bugetul FNUASS din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie.

Pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul va depune la compartimentul de specialitate al CAS, cererea de recuperare.

Care sunt documentele necesare depunerii dosarului de recuperare?

  • Cerere “tip” (2 ex.);
  • Centralizator privind certificatele de concediu medical aferent lunii/perioadei;
  • Concediile medicale (exemplarul 2 – roz) aferente pt luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
  • Copie dupa Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Declaratia 112 – anexele A1 si A1.1), pentru luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
  • Baza de calcul a concediilor medicale;
  • Dovada platii indemnizatiei de concediu medical salariatilor;
  • Dosar cu sina.

Indemnizatiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative, in termen de 90 de zile de la data de la care beneficiarul era in drept sa le solicite (art.90 alin (1) din OUG 158/2005 modificata prin OUG 36/2010).

Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare