Proiect de modificare a Legii contabilitatii si a OUG 28/1999 privind utilizarea aparatelor de marcat

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT

Un proiect legislativ recent inaintat la Senat spre dezbatare (in 01.09.2022) aduce cateva propuneri de modificare a Legii contabilitatii si a OUG 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Proiectul prevede corelarea obligatiei de pastrare a documentelor contabile si a celor justificative pentru inregistrarile efectuate in contabilitate cu perioada in care organele fiscale si alte institutii sau autoritati publice pot efectua controale ori inspectii sau au dreptul sa constate eventuale abateri sau nereguli.

Legea contabilitatii prevede un termen general de 10 ani pentru pastrarea documentelor (cu anumite exceptii) si la fel OG 28/1999 prevede un termen de 10 ani ca termen pentru pastrarea registrelor, rapoartelor fiscale de inchidere zilnica, in timp ce Codul de procedura fiscala prevede un termen general de prescriptie de 5 ani.

Practic se urmareste reducerea perioadei de pastrare a documentelor contabile corelat cu termenul de prescriptie din Codul de procedura fiscala.

Articole similare

Comentariul tau aici