Registrul jurnal de incasari si plati PFA –model, exemplu, instructiuni

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente şi conduc contabilitatea în partidă simplă trebuie sa întocmeasca Registrul jurnal de încasări şi plăţi, document utilizat pentru înregistrarea încasărilor şi plăţilor si totodata pentru stabilirea situatiei financiare a contribuabilului.

Baza legala : Ordinul nr. 170 din 17 februarie 2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă

Acest ordin prevede ca :

  • Pentru evidențierea în contabilitatea în partidă simplă a operațiunilor efectuate se utilizează următoarele registre contabile: Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b) și Registrul-inventar (cod 14-1-2/b);
  • Registrele de contabilitate se utilizează în strictă concordanță cu destinația acestora și se prezintă în mod ordonat și astfel completate, încât să permită în orice moment identificarea și controlul operațiunilor economico-financiare efectuate.
  • Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b) servește la înregistrarea cronologică a tuturor sumelor încasate și plătite, atât în numerar, cât și prin conturi bancare.
  • Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b) se totalizează lunar.
  • Daca lucrezi si cu valuta, sumele aferente operațiunilor în valută se înregistrează în Registrul-jurnal de încasări și plăți  în lei, cu menționarea în coloana de explicații a valorii în valută.

Instructiuni de completare

  • se întocmește într-un exemplar
  • înregistrarea operațiunilor pe baza documentelor justificative făcându-se distinct, pe fiecare operațiune de încasare/plată.
  • se înregistrează atât operațiunile în numerar, cât și cele efectuate prin contul curent de la bancă, la valoarea prevăzută în documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.
  • incasările din Registrul-jurnal de încasări și plăți cuprind:
    – sumele încasate din desfășurarea activității;
    – aporturile în numerar și prin conturi bancare aduse la începerea activității ori în cursul desfășurării acesteia;
    – sumele primite sub formă de credite bancare sau de alte împrumuturi;
    – sumele primite ca despăgubiri;
    – sumele primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donații;
    – sumele primite reprezentând forme de sprijin cu destinație specială din fonduri nerambursabile (subvenții);
    – alte sume încasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalități).
  • Plățile din Registrul-jurnal de încasări și plăți cuprind:
    – plățile efectuate în cadrul activității desfășurate în scopul realizării de venituri;
    – sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar și prin conturi bancare;
    – sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte împrumuturi;
    – alte plăți efectuate (de exemplu: penalități, amenzi plătite ș.a.).
  • Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări și plăți se totalizează lunar.
  • Se editează anual sau la cererea organului de control.

Arhivare

Registrul-jurnal de încasări și plăți se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii acestuia.

Click aici pentru un model de registru in fomat excel.

Conținutul minimal obligatoriu de informații al Registrului-jurnal de încasări și plăți este următorul:

– data efectuării operațiunii de încasare/plată;
– denumirea și numărul documentului justificativ care stă la baza înregistrării operațiunii;
– explicații privind natura operațiunii;
– suma încasată în numerar sau prin bancă, ce rezultă din fiecare document justificativ;
– suma plătită în numerar sau prin bancă, ce rezultă din fiecare document justificativ.

All Inclusive – toate lucrarile de specialitate


Articole similare

5 Thoughts to “Registrul jurnal de incasari si plati PFA –model, exemplu, instructiuni”

  1. ILEANA

    Buna seara,
    Am un atelier de croitorie (I.I.)La inceputul fiecarui an plec cu soldul anului precedent in Registrul jurnal de Incasari si plati sau incep mereu de la 0?MULTUMESC

    1. Anonymous

      Pleci de la zero. La Sf anului se întocmește reg de evidenta fiscala pe baza căruia calculezi impoxzut, sănătate sau pensie…

    2. Florea Nita

      Activitatea dumneavoastra se finalizeaza cu venituri brute, respectiv nete. Ati pornit afacerea cu un capital care nu se declara la Oficiul Registrului Comertului, dar consemnati sumele depuse in Registrul-jurnal de incasari si plati. Lunar aveti obligatia sa inchideti socotelile, soldurile din luna precedenta le preluati in luna urmatoare iar de la an la an nu exista alta diferenta, decembrie e luna precedenta pentru ianuarie in care preluati soldurile de la 31 decembrie. Activitatea dumneavoastra e productie pura, daca nu aveti pregatire de contabil trebuie sa va angajati o persoana care sa inventarieze stocurile de materi prime si de materiale auxiliare si de semifabricate lunar, sa va intocmeasca Registrul-jurnal de incasari si plati si sa va determine venitul brut ca diferenta intre venituri totale si cheltuieli totale ca apoi prin centralizarea celor 12 luni din an sa intocmeasca Declaratia unica pentru predare online la ANAF pana pe 15 martie in care se inscriu toate aceste date, contributii pentru pensii si sanatate, impozitul pe venit. Daca sunteti si platitor de TVA situatia nu o poate controla decat un contabil competent.

  2. Mariana

    Buna seara,

    am nelamuriri la completarea reg. jurnal. 1. Ce se intampla cu diferente de pret de pe chitante. {TVA}, spuneti: Se platesc 300 lei + TVA pentru achizitia de produse de papetarie – documentele fiind factura nr 2/02.07.2014 si BF 1/02.07.2014. in mod normal suma de pe chitante trebuie sa reflecte suma totala, platita efectiv, deci 300+ 19%= 357. In registrul se trec sumele fara tva, unde inregistram cei 57 lei?
    2. La operatiunea:• Se achita o rata de leasing – valoarea facturii (nr.3/ 15.06.2014) fiind 1.300 lei plus TVA – plata efectuandu-se prin banca (documentul justificativ este extrasul de cont –data de 03.07.2014), de ce treceti suma la incasare daca este o plata si de ce platim 1300 in loc de 1300+ val tva-ului. Eu stiu ca daca platesc o suma de bani, trebuie sa primesc chitanta sau document de plata pe toata valoarea, nimeni nu trece suma mai putin tva. Cu respect Mariana.

    1. Florea Nita

      Daca sunteti platitor de TVA numai un contabil competent va poate tine intreaga evidenta. Daca nu sunteti platitor de TVA costul total de inregistrat ca cheltuiala este totalul facturii inclusiv TVA. La fel si la operatiunea de leasing. Nu faceti economii daca nu cunoasteti tehnica, daca nu esti platitor de TVA si ai facut leasing ai pierdut din start 19% TVA care prin deducere se intoarce in patrimoniul firmei. Sunteti meserias pe indeletnicirile deprinse, ca sa va tineti singura astfel de evidente va trebuie si calificare de contabil.

Comentariul tau aici