In prezent, in privinta documentelor financiar-contabile se aplica prevederile O 3512/2008 care stabileste un termen general de arhivare de 10 ani pentru documentele contabile. Totusi, pentru anumite documente, termenul de arhivare este de numai 5 ani.
Un nou proiect legislativ de modificare a O 3512/2008, publicat in data de 03.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante extinde aceasta lista.
In lista de mai jos prezentam documentele care se vor putea pastra doar 5 ani in arhiva in ipoteza in care se aproba ordinul.
1. Notă de recepţie şi constatare de diferenţe
2. Bon de predare, transfer, restituire
3. Bon de consum
4. Bon de consum (colectiv)
5. Lista zilnica de alimente
6. Dispoziţie de livrare
7. Fişă de magazie
8. Listă de inventariere
9. Listă de inventariere (pentru gestiuni global-valorice)
10. Chitanţă
11. Chitanţă pentru operaţiuni în valută
12. Dispoziţie de plată/încasare către casierie
13. Borderou de achiziție
14. Borderou de achiziţie (de la producători individuali)
15. Decont pentru operaţiuni în participaţie
16. Ordin de deplasare (delegaţie)
17. Ordin de deplasare (delegaţie) în străinătate (transporturi internaţionale)
18. Decont de cheltuieli (pentru deplasări externe)
19. Decont de cheltuieli valutare (transporturi internaţionale)
20. Notă de debitare-creditare
21. Fişă de cont pentru operaţiuni diverse
22. Fişă de cont pentru operaţiuni diverse(în valută şi în lei)
23. Decizie de imputare
24. Angajament de plată