Profesia contabila a inregistrat multe progrese in ultimii ani in domeniul digitalizarii. Astfel, ca, situatiile in care este necesara introducerea manuala a sute de documente au devenit din ce in ce mai rare. Au existat simplificari in domeniul comunicarii cu institutiile publice, prin urmare, transferul de documente fizice nu mai este necesar la ghiseul institutiei, totul efectuandu-se automat prin Spatiul Privat Virtual. In plus, faptul ca avem aplicatii in Cloud ne permite o flexibilitate foarte mare a locului de munca si access instant la datele firmei, oriunde avem access la internet.
Una din aplicatiile care usureaza cu mult activitatea contabililor esteSmartBill. SmartBill detine atat un modul de Facturare–Gestiune destinat antreprenorilor cat si un modul de Contabilitate.
Iata mai jos 5 motive pentru a recomanda SmartBill clientilor tai:
1.Transferul informatiei introduse in gestiune se realizeaza automat, printr-o simpla sincronizare. Astfel ca nu mai este necesara reintroducerea tuturor documentelor inca o data in contabilitate. Transferul de date se efectueaza direct pe conturile contabile, in baza unor categorii predefinite, carora li se aloca niste conturi contabile.
Se transfera automat notele de receptie, facturile de cheltuieli, facturile de vanzare si bineinteles, tranzactiile cu stocuri.
In felul acesta, contabilii pot aloca mai mult timp verificarilor, analizei si consultantei in loc sa se concentreze pe introducerea manuala a documentelor. De asemenea, datele din gestiune si contabilitate vor fi corelate si va fi eliminat riscul de a se pierde documente pe circuitul predarii-primirii intre contabil si antreprenor.
2. Prin intermediul SmartBill Facturare antreprenorii pot sa scape de grija unor raportari suplimentare asa cum este E-Factura si E-Transport.
Sunt doua variante pentru a configura trimiterea E-Factura din SmartBill – una prin certificatul digital al societatii (daca detine unul) sau prin certificatului contabilului. Transmiterea se efectueaza printr-un simplu click, nefiind necesari pasi suplimentari.
3.Transferul de informatii relevante din modulul de contabilitate in modulul de gestiune se realizeaza automat, simplificandu-se astfel comunicarea.
Contabilii pot trimite informatiile din contabilitate prin intermediul extensiei Manager Conta.
Aici exista sectiunea de raportari care permiterea transmiterea catre client a unor informatii importante precum:
- State de salarii
- Fluturasi
- Sume de plata buget
- Balante
- Indicatori
Antreprenorii pot vizualiza aceste informatii in sectiunea Date din Conta disponibila in modulul de facturare-gestiune:
In acest fel, comunicarea este mai simpla, evitandu-se transmiterea tuturor acestor informatii pe email.
4.Flexibilitatea data de faptul ca aplicatia este gazduita in Cloud ceea ce permite ca activitatea sa se desfasoara de oriunde exista acces la Internet. Acest lucru este un plus atat pentru contabili cat si pentru antreprenori fiindca iti permite sa ai acces imediat la date in situatii de urgenta sau sa iti organizezi flexibil timpul de munca.
Aplicatia de facturare si gestiune poate fi utilizata inclusiv de pe telefon.
Tot legat de gazduirea in Cloud, este important de mentionat ca nu mai este necesara salvarea periodica a datelor.
De asemenea, antreprenorii pot transmite sau primi facturile emise/primite de catre/de la alti antreprenori care utilizeaza SmartBill direct prin retea, prin aplicatie.
5.Aplicatia este in continua dezvoltare si este permanent actualizata cu noutatile legislative: fiscale, contabile sau din salarizare.
Astfel, ca cei care utilizeaza aplicatia au in permanenta acces la versiunile actualizate cu legislatia curenta, si acest lucru se face automat fara a fi nevoie de a instalari de update-uri.