5 pasi de parcurs in gestiunea imobilizarilor!

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania in cadrul programului de informare pentru contabili.

Iata etapele de care trebuie sa tii cont in gestiunea mijloacelor fixe, fie ca lucrezi intr-o companie mica, cu doar cateva imobilizari sau intr-o multinationala angrenata in domeniul productiei, cu cateva mii de pozitii in registrul mijloacelor fixe

1.Achizitia de imobilizari

In CIEL Imobilizari V7,  facturilor de achizitii care cuprind imobilizari,  le este alocata o optiune distincta in meniul “Intrari”, asa cum se poate observa mai jos :

1

Apoi se introduc in contabilitate datele aferente facturii, ca si in exemplul de mai jos :22.Generarea notei de receptie

Nota de receptie sau procesul verbal de punere in functiune sunt documentele care arata ca un mijloc fix achizitionat este pus in functiune si capabil sa genereze beneficii economice pentru companie.

Data notei de receptie este importanta deoarece, incepand cu luna urmatoare acestei date, incepe sa se calculeze amortizarea.

In CIEL Imobilizari V7 , generarea notei de receptie se face direct din fereastra de introducere a facturii, accesand butonul “Receptie”.

3

3.Inregistrarea in gestiune – atribuirea numarului de inventar, codului de clasificare si duratei de viata

Acest lucru se face la introducerea datelor de pe facture, astfel: la selectarea bunului care urmeaza sa intre in gestiune, se deschide o fereastra in care se pot introduce informatii complete privind mijlocul fix: durata de viata, codul de clasificare, locatia etc.

4

4.Calcularea si inregistrarea amortizarii

Dupa ce toate elementele de imobilizari au fost introduse, urmeaza calculul si inregistrarea amortizarii.

In CIEL Imobilizari V7, acest calcul se face automat, prin optiunea Imobilizari ->Amortizari lunare ->Calcul lunar.

5

5.Iesirea din gestiune

Ultimul pas este inregistrarea iesirilor de gestiune pentru mijloacele fixe vandute sau casate.

La iesirea prin vanzare,  in CIEL Imobilizari V7 se acceseaza optiunea Iesire  ->Factura de vanzare cu imobilizari.

6

Iesirea prin casare se opereaza din Iesiri imobilizari->Proces verbal de casare.

7

La completarea procesului verbal de casare, la alegerea imobilizarii care se doreste a fi casata, aplicatia CIEL Imobilizari V7 completeaza automat si valoarea amortizata.

De ce este atat de importanta gestiunea imobilizarilor?

Gestiunea corecta a imobilizarilor are o importanta deosebita deoarece, contrar gestiunii elementelor de tip OPEX, orice eroare constatata poate avea repercusiuni asupra mai multor perioade contabile, corectarea lor fiind adesea dificila (cum ar fi, de exemplu, o eroare materiala constatata la  inregistrarea amortizarii unei cladiri cu durata de viata de 50 de ani).

Cum se poate diminua acest risc ?

Cu siguranta acest lucru se poate face apeland la o solutie informatica sigura precum aplicatia CIEL Imobilizari V7 .

CIEL Imobilizari V7 are setat un mod de lucru standard care reduce considerabil riscul de erori. In plus, setul de facilitati de inregistrare si generare automata a tuturor documentelor justificative aduce un plus de eficienta in activitatea de zi cu zi.

logo_patrat

Articole similare

Comentariul tau aici