7 documente contabile pe care trebuie sa le cunosti

 

Din multitudinea de documente care servesc inregistrarii in contabilitate, am selectionat principalele  7 documente cele mai frecvent intalnite, si anume :

Factura – este documentul care se utilizeaza in cazul livrarilor de bunuri sau prestari de servicii.

Nota de intrare-receptie (NIR) – este documentul care atesta receptia bunurilor aprovizionate in gestiune si este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a marfurilor achizitionate. Se intocmeste in doua exemplare, unul ramane la gestionar, iar celalalt se depune la contabilitate impreuna cu factura aferenta.

Chitanta – este un document care justifica depunerea unei sume de bani la casieria unitatii si se intocmeste in momentul incasarii sumei de bani.

Bonurile fiscale – sunt emise de catre toti agentii economici care efectueaza comertul cu amanuntul precum si prestari directe catre populatie. Bonurile fiscale emise se vor preda clientilor , iar la cererea acestora agentul economic este obligat sa emita si factura.

Bonul de consum – este un document care serveste la eliberarea de marfuri si materiale diverse din magazie fiind documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a consumurilor. Se intocmeste in doua exemplare, unul se depune la departamentul de Contabilitate , iar celalalt ramane la cotorul carnetului de bonuri de consum.

Ordinul de plata –  serveste pentru efectuarea de plati dintr-un cont bancar in alt cont bancar.  Se pot efectua plati cu ordin de plata catre furnizori, salariati si catre bugetul de stat. Fiecare banca are un formular propriu de ordin de plata. Platile catre  bugetul de stat pot fi facute si electronic.

Ordinul de deplasare – este documentul care serveste drept dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea, pentru decontarea cheltuielilor, astfel fiind un document justificativ de inregistrare in contabilitate. Se intocmeste intr-un singur exemplar pentru fiecare deplasare.

Articole similare

Comentariul tau aici

×
×